zdrowe odżywianie

    zdrowe odżywianie

    Owoce (i warzywa) powinny stanowić lwią część naszej diety. Są zdrowe i bogate w substancje, których nasz organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Niestety często są pryskane dla ochrony przed szkodnikami i aby dłużej zachowały trwałość. Jak oczyścić owoce pestycydów? Sprawdzone sposoby w Dzień Dobry TVN pokazywała Kornelia Westergaard, technolog żywienia, biotechnolog, propagatorka zdrowego odżywiania.

    Dr Wanda Baltaza obala w studiu Dzień Dobry TVN popularny mit.

    Sposób odżywiania ma olbrzymi wpływ na to, jak działa nasz organizm. Dzięki zdrowej i prawidłowo opracowanej diecie można złagodzić, a nawet wyleczyć niektóre schorzenia.

    W cyklu "(Od)wagi dzieciaki" edukator kulinarny Sebastian Gołębiewski przyjrzał się pracy kucharek na szkolnych stołówkach.

    Kto nie powinien ich jeść? Odpowiedzi na te pytania udzieliła w Dzień Dobry TVN dietetyk kliniczna Małgorzata Różańska.

    Ile czasu potrzebujemy na wyprodukowanie roztworu? Jaką funkcję pełni tzw. matka octowa?

    Sok pomidorowy ceniony jest przede wszystkim za nieprzeciętny smak, ale to niejedyna jego zaleta. Płynna przekąska to prawdziwe bogactwo składników odżywczych i dlatego warto przemycić ją do codziennego jadłospisu.

    Persymona to owoc, w którego produkcji przodują Chiny. Drzewo persymony jest najstarszym sadowniczym gatunkiem w Chinach Północnych.

    "Natura dała nam cudowny produkt".

    Anna Stoitsi-Nieprzecka, specjalistka tradycyjnej medycyny chińskiej, wyjaśnia dlaczego warto sięgać po tę potrawę.

    Soylent to posiłek w proszku, który rozpuszcza się np. w wodzie. Stanowi mieszankę aż 35 substancji odżywczych. W ocenie producenta jedna porcja może zastąpić pełnowartościowy posiłek. Czy warto sięgnąć po tego rodzaju produkty? Jakie korzyści dla zdrowia niesie przyjmowanie takich płynnych pokarmów? O tym w Dzień Dobry TVN rozmawialiśmy z Anną Radowicką, dietetyczką.

    "Ręce opadają" - skwitowała ekspertka od zdrowego żywienia.

    Od wielu lat ocet jabłkowy cieszy się ogromną popularnością. Zdaniem wielu osób wspomaga odchudzanie. Niektóre badania sugerują, że także obniża poziom cukru oraz cholesterolu. Czy faktycznie tak jest? Czy octy powinny być obecne w naszej diecie? O tym w Dzień Dobry TVN mówiła dr Wanda Baltaza.

    Zuzia ma trzynaście lat i zmaga się z otyłością. Pierwszego lutego dziewczynka przyjechała do uzdrowiska w Ciechocinku, na turnus odchudzający. Jak sobie radzi? Dowiecie się tego z naszego materiału.

    Modeli odżywiania jest bardzo dużo. W ostatnim czasie sporą popularność zdobywa reduktarianizm. Zdaniem niektórych może to być najpopularniejszy trend żywieniowy w 2022 roku. Na czym dokładanie polega reduktarianizm?

    Opuncja to surowiec do wyrobu herbat, olejków, kremów i innych preparatów, które na co dzień wykorzystywane są w celach leczniczych. Sprawdź, jak działa opuncja figowa i jakie ma właściwości.

    Olej kokosowy rafinowany w porównaniu do nierafinowanego jest uboższy w substancje bioaktywne i bezzapachowy. Nie ma właściwości pielęgnacyjnych, jednak doskonale sprawdza się w kuchni. Olej kokosowy rafinowany do smażenia zawiera średniołańcuchowe trójglicerydy, które nie magazynują się w formie tkanki tłuszczowej, dlatego może pojawić się w diecie odchudzającej.

    "Dobre programowanie to kontrola masy ciała przed ciążą".

    Miłośnicy zdrowego odżywiania każdego roku z niecierpliwością oczekują na zestawienie diet przygotowywane przez redakcję magazynu "U.S. News & World Report". W tegorocznym rankingu eksperci wzięli pod lupę aż 40 planów żywieniowych. Jaki jadłospis stanowi w ich ocenie przepustkę do doskonałego samopoczucia i zgrabnej sylwetki?

    Wskaźnik BMI jest powszechnie stosowany przy ocenie prawidłowości masy ciała. Stanowi podstawowe narzędzie, pozwalające na zdiagnozowanie niedowagi, nadwagi i otyłości, które wymagają podjęcia konkretnych działań.

    "Trzeba spojrzeć na to holistycznie".

    Orzechy pekan, czyli inaczej "orzesznik jadalny", to istna skarbnica cennych dla zdrowia witamin i minerałów. Co więcej, ich wpływ na ludzki organizm jest tak niezwykły, że często mówi się o nich jako o dodatku kulinarnym, który leczy.

    Sprawdź, jakie są jego zalety i wady.

    Zarówno dzieci, jak i dorośli, chętnie sięgają po kolorowe żelki, mięciutkie bułeczki czy intensywnie pachnące gotowe dania. Jednak pełnia smaku i aromatu w większości przypadków nie pochodzi z naturalnych składników, owoców czy warzyw, tylko jest sztucznym, chemicznym dodatkiem.

    Za czasów PRL-u ciężko było o masło, znacznie bardziej popularne były wszelkiego rodzaju margaryny i tłuszcze roślinne. Kiedy przeminął ten czas, wiele osób wróciło do tradycyjnego masła, jednak czy jest to zdrowy wybór? Co jest zdrowsze?

    Miażdżyca jest podstępną chorobą, która – nieleczona – może doprowadzić do zawału serca czy udaru mózgu. Jeśli nawet masz predyspozycje do rozwoju tego schorzenia, możesz skutecznie mu przeciwdziałać. Kluczem do sukcesu są działania prewencyjne. Sprawdź, na czym polega profilaktyka miażdżycy.

    Świadomość społeczna dotycząca produktów spożywczych stale się zwiększa. Klienci coraz częściej czytają etykiety i wybierają wyłącznie te produkty, które w swoim składzie nie zawierają sztucznych barwników oraz substancji konserwujących. Czym jest zdrowe odżywianie? To nic innego, jak dostarczanie do organizmu wszystkich niezbędnych składników, witamin i mikroelementów, które zapewniają jego prawidłowe funkcjonowanie i rozwój.

    "Optymalną odporność i nastrój możemy modulować dietą".

    Dojrzewają w tropikalnych lasach Amazonii, ale jakie profity dla zdrowia przynoszą orzechy brazylijskie? Selen w nich zawarty korzystnie oddziałuje na tarczycę, a także pozytywnie wpływa na płodność mężczyzn. Ale to nie wszystko. Znacznie więcej dowiesz się z tego artykułu.