Kara dla nastolatków za skandaliczne zachowanie w restauracji. Rodzice zapłacą miliony

Stół w restauracji
Milionowa kara dla nastolatków za zachowanie w restauracji. Co zrobili?
Źródło: Jovanmandic/GettyImages
W Szanghaju dwóch 17-latków dopuściło się skandalicznego zachowania w popularnej restauracji, a nagranie ze zdarzenia opublikowali w sieci. Sprawa szybko trafiła do sądu, który orzekł wobec nich i ich rodziców wysokie odszkodowanie. Co zrobili młodzi ludzie? Jakie straty poniósł lokal?
Artykuł w skrócie:
  • Nastolatkowie, będąc pod wpływem alkoholu, zanieczyścili jedzenie w restauracji w Szanghaju i umieścili film w Internecie.
  • Zgodnie z wyrokiem sądu muszą zapłacić 2,2 mln juanów (ok. 1,1 mln zł), a odpowiedzialność finansową poniosą ich rodzice.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

DD_20250324_Przemoc_REP_napisy
Znieczulica wśród nastolatków (napisy)
Źródło: Dzień Dobry TVN

Chiny. Skandaliczne zachowanie nastolatków w restauracji

W lutym 2025 roku, w jednej z restauracji znanej sieci Haidilao w Szanghaju, dwóch 17-latków oddało mocz do własnego garnka z bulionem typu hot pot - potrawy, w której składniki gotuje się bezpośrednio na stole, zanurzając je w gotującym się wywarze. Nastolatkowie znajdowali się pod wpływem alkoholu, a swoje zachowanie zarejestrowali na nagraniu, które następnie umieścili w Internecie.

Film szybko się rozprzestrzenił, wywołując oburzenie. Wkrótce po publikacji chłopcy zostali zatrzymani przez policję. Sąd w Szanghaju stwierdził, że ich czyn "naruszył prawo własności oraz reputację firmy poprzez znieważenie" i doprowadził do "silnego dyskomfortu w społeczeństwie", zatem zasługują na karę.

Nastolatkowie surowo ukarani za zanieczyszczenie jedzenia w restauracji

Wyrok w tej sprawie zapadł 13 września i przewiduje, że obaj nastolatkowie muszą zapłacić odszkodowanie w wysokości 2,2 mln juanów (ok. 1,1 mln zł). Sąd zdecydował, że odpowiedzialność finansową poniosą ich rodzice, ponieważ "nie wywiązali się z obowiązku opieki" nad dziećmi. Choć - jak podaje BBC - zanieczyszczonej żywności prawdopodobnie nikt nie spożył, sieć Haidilao postanowiła podjąć szerokie działania naprawcze. Około 4 tys. klientów, którzy odwiedzili lokal w dniach następujących po incydencie, otrzymało rekompensaty.

Firma zdecydowała się także na wymianę całego sprzętu kuchennego i przeprowadzenie gruntownego czyszczenia oraz dezynfekcji. Skandal mocno odbił się na finansach restauracji - już w marcu odnotowano straty rzędu ponad 23 mln juanów (ok. 11,6 mln zł), co pokazuje, jak poważne konsekwencje może mieć jedno nagranie opublikowane w sieci.

Więcej na tvn24.pl.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości