Loty w tych godzinach mogą zostać odwołane. "Pojawiają się poważne problemy"

Loty w tych godzinach mogą zostać odwołane. "Pojawiają się poważne problemy"
Źródło: Dzień Dobry TVN
Co wolno a czego nie wolno wnieść na pokład samolotu?
Co wolno a czego nie wolno wnieść na pokład samolotu?
Słuchają się jej samoloty
Słuchają się jej samoloty
Czego nie wiesz o lataniu?
Czego nie wiesz o lataniu?
Spełniamy podniebne marzenie
Spełniamy podniebne marzenie
Rowerem przez Afrykę
Rowerem przez Afrykę
Jak wygląda życie polskich nomadek?
Jak wygląda życie polskich nomadek?
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata
Nad Europę nadciąga antycyklon Charon, który przyniesie kolejną falę upałów. Ekstremalnie wysokie temperatury mogą pokrzyżować rozkład lotów. - Im cieplejsze i bardziej wilgotne jest otaczające powietrze, tym bardziej pogarszają się osiągi silnika samolotu - podkreśliła Kathleen Bangs, rzeczniczka firmy FlightAware. W których godzinach rejsy są zagrożone?

Fala upałów na południu Europy a rejsy

Przez Europę w pierwszej połowie lipca przeszedł antycyklon Cerberus. Tuż po nim - jak ostrzegają meteorolodzy - nadchodzi kolejny o nazwie Charon. Słupki rtęci na południu Starego Kontynentu przekroczą 40 stopni Celsjusza.

Jak podaje rp.pl, wysoka temperatura jest wielkim utrudnieniem dla transportu lotniczego. Pasażerowie lecący m.in. z Włoch, Grecji czy Hiszpanii mogą spodziewać się odwołanych lub opóźnionych rejsów. Najbardziej zagrożone są te, które odbywają się w godzinach 11-15.  

- Kiedy temperatura wzrasta powyżej 39 stopni Celsjusza, dla linii lotniczych pojawiają się poważne problemy - przypomniała Bijan Vasigh, profesor ekonomii na Uniwersytecie Aeronautycznym w Daytona Beach.

Upał utrudnieniem w podróżach lotniczych

Upał powoduje, że powietrze staje się rzadsze, co z kolei utrudnia podniesienie samolotu. 

- Im cieplejsze i bardziej wilgotne jest otaczające powietrze, tym bardziej pogarszają się osiągi silnika samolotu - powiedziała Kathleen Bangs, rzeczniczka firmy FlightAware, cytowana przez interia.pl. - Samoloty osiągają najlepsze osiągi w chłodnych lub niskich temperaturach, gdy gęstość powietrza wzrasta - dodała.

Dlatego podczas ekstremalnych temperatur ze względów bezpieczeństwa kapitan samolotu może zdecydować, że opóźni start lub obniży wagę maszyny poprzez zrzucenie nadmiaru paliwa czy zostawienie części bagaży. 

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji na Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości