Poznajcie dwa, najmodniejsze kolory 2022 roku. Macie je już w szafie?

Odcienie różu i fioletu będą dominowały w 2022
Odcienie różu i fioletu będą dominowały w 2022
Źródło: Getty Images
Very Peri - kolor o numerze 17-3938, będzie modny w 2022 roku. Okazuje się, że lawendowy odcień fioletu ma silną konkurencję prosto z Pacyfiku. Jeżeli myślicie o nowych dodatkach w swojej kapsułowej szafie, koniecznie postawcie na te dwie odważne barwy. To cenna wskazówka także dla tych, którzy planują remont mieszkania. Czasem kilka dodatków wystarczy, aby odmienić wnętrze.

Very Peri... Dlaczego ta barwa wygrała? Instytut Pantone dokładnie prześledził miniony rok. Eksperci nie mieli wątpliwości, że cyberprzestrzeń i pandemia zdominowały życie milionów. Stąd wybór padł na kolor o numerze 17-3938, który ma być synonimem przekraczania granicy pomiędzy starym a nowym ładem. Very Peri daje jasny komunikat, że zmiany dzieją się na naszych oczach, a my jesteśmy w ich centralnym punkcie. Zdaniem dyrekcji Instytutu Pantone transformacja jest nieunikniona i kolor 2022 ma ją ilustrować.

Very Peri to kolor, z którym identyfikuje się pokolenie Z
Very Peri to kolor, z którym identyfikuje się pokolenie Z
Źródło: Getty Images

Very Peri. Branże, które zakochały się w tym kolorze

Eksperci przed podjęciem decyzji prowadzą szereg badań i obserwacji. W grę wchodzą: moda, design, media społecznościowe oraz nowe technologie, w których kolor bzu był chętnie wykorzystywany. Projektanci w swoich kolekcjach na nadchodzący sezon 2022 już zaadoptowali kolor, który nawiązuje do lawendowych wzgórz. Można go dostrzec zarówno w damskich, jak i w męskich outfitach.

Very Peri  to kolor o numerze 17-3938
Very Peri to kolor o numerze 17-3938
Źródło: Getty Images

Jakie jest znaczenie koloru Very Peri?

Kolor fioletowy jest synonimem rozwoju umysłowego. Ta barwa utożsamiana jest z energią i siłą. Stosowany we wnętrzach sygnalizuje przepych i luksus. Powód? Kolor fioletowy trudno było uzyskać w przyrodzie, dopiero sztuczne barwinki sprawiły, że odcienie bakłażana stały się dostępne dla większości.

Ubrania w odcieniach fioletu pobudzają kreatywność
Ubrania w odcieniach fioletu pobudzają kreatywność
Źródło: Getty Images

Świąteczna piosenka Dzień Dobry TVN

Źródło: Dzień Dobry TVN
Mikołaj Rey w świątecznym klipie Dzień Dobry TVN
Mikołaj Rey w świątecznym klipie Dzień Dobry TVN
Kolęda Dzień Dobry TVN
Kolęda Dzień Dobry TVN
Kolęda Dzień Dobry TVN - krótka wersja
Kolęda Dzień Dobry TVN - krótka wersja
Garbus w świątecznej piosence Dzień Dobry TVN
Garbus w świątecznej piosence Dzień Dobry TVN
Choinka - świąteczna piosenka Dzień Dobry TVN
Choinka - świąteczna piosenka Dzień Dobry TVN
Daria Ładocha z córkami
Daria Ładocha z córkami
Kolęda Dzień Dobry TVN
Kolęda Dzień Dobry TVN
Kolęda Dzień Dobry TVN - podkład muzyczny
Kolęda Dzień Dobry TVN - podkład muzyczny

Kto powinien nosić ubrania w kolorze Very Peri?

Z pewnością tym kolorem powinny otaczać się osoby, które na co dzień wykonują kreatywne zawody. Eksperci od chromoterapii wykorzystują fiolet i jego odcienie w leczeniu takich przypadłości jak: bóle głowy, nerwobóle, bezsenność, a nawet przy częstych krwotokach. Marketingowcy także widzą potencjał w kolorze Very Peri. Z pewnością z barwy kojarzonej z luksusem skorzysta motoryzacja, branża beauty oraz ci, którzy chcą podkreślić wysoką jakość swoich produktów.

Pacyfik pink to kolor, który doskonale współgra z zielenią
Pacyfik pink to kolor, który doskonale współgra z zielenią
Źródło: Getty Images

Pacyficzny róż silną konkurencją dla Very Peri

Okazuje się, że okrzyknięty kolorem roku 2022 Very Peri ma konkurencję. Po piętach depcze mu róż, ale nie byle jaki. To odcień z Pacyfiku. Na punkcie tej barwy oszaleli dekoratorzy wnętrz. I choć do tej pory delikatnie sugerowali metamorfozy w lukrowym klimacie, dopiero teraz przyszedł czas, aby pacyficzny róż rozkwitł we wnętrzach domów, loftów, salonów i biur. Dlaczego tak szeroko? "Pacyfic Pink" to kolor optymistyczny, nawiązujący do dzieciństwa, a tym samym kojarzony z poczuciem bezpieczeństwa i kobiecością. W terapii potrafi koić nerwy, a przy okazji wyprowadza na prostą układ krążenia. Choć przez wielu kolor różowy wrzucany jest do worka z napisem "kicz" trzeba to sprostować... Stosowany w nadmiarze może przenieść odwrotny efekt, ale wykorzystany jako tło lub baza potrafi zmienić chłodne wnętrze w przytulne miejsce relaksu. Branże hotelarska i lotnicza chętnie wizerunkowo wykorzystują róż. Jak sądzicie dlaczego?

Zobacz także:

Autor: Lidia Ostólska

Źródło: Dzień Dobry TVN

Źródło zdjęcia głównego: Getty Images

podziel się:

Pozostałe wiadomości