Very Peri... Dlaczego ta barwa wygrała? Instytut Pantone dokładnie prześledził miniony rok. Eksperci nie mieli wątpliwości, że cyberprzestrzeń i pandemia zdominowały życie milionów. Stąd wybór padł na kolor o numerze 17-3938, który ma być synonimem przekraczania granicy pomiędzy starym a nowym ładem. Very Peri daje jasny komunikat, że zmiany dzieją się na naszych oczach, a my jesteśmy w ich centralnym punkcie. Zdaniem dyrekcji Instytutu Pantone transformacja jest nieunikniona i kolor 2022 ma ją ilustrować.
Very Peri. Branże, które zakochały się w tym kolorze
Eksperci przed podjęciem decyzji prowadzą szereg badań i obserwacji. W grę wchodzą: moda, design, media społecznościowe oraz nowe technologie, w których kolor bzu był chętnie wykorzystywany. Projektanci w swoich kolekcjach na nadchodzący sezon 2022 już zaadoptowali kolor, który nawiązuje do lawendowych wzgórz. Można go dostrzec zarówno w damskich, jak i w męskich outfitach.
Jakie jest znaczenie koloru Very Peri?
Kolor fioletowy jest synonimem rozwoju umysłowego. Ta barwa utożsamiana jest z energią i siłą. Stosowany we wnętrzach sygnalizuje przepych i luksus. Powód? Kolor fioletowy trudno było uzyskać w przyrodzie, dopiero sztuczne barwinki sprawiły, że odcienie bakłażana stały się dostępne dla większości.
Świąteczna piosenka Dzień Dobry TVN
Kto powinien nosić ubrania w kolorze Very Peri?
Z pewnością tym kolorem powinny otaczać się osoby, które na co dzień wykonują kreatywne zawody. Eksperci od chromoterapii wykorzystują fiolet i jego odcienie w leczeniu takich przypadłości jak: bóle głowy, nerwobóle, bezsenność, a nawet przy częstych krwotokach. Marketingowcy także widzą potencjał w kolorze Very Peri. Z pewnością z barwy kojarzonej z luksusem skorzysta motoryzacja, branża beauty oraz ci, którzy chcą podkreślić wysoką jakość swoich produktów.
Pacyficzny róż silną konkurencją dla Very Peri
Okazuje się, że okrzyknięty kolorem roku 2022 Very Peri ma konkurencję. Po piętach depcze mu róż, ale nie byle jaki. To odcień z Pacyfiku. Na punkcie tej barwy oszaleli dekoratorzy wnętrz. I choć do tej pory delikatnie sugerowali metamorfozy w lukrowym klimacie, dopiero teraz przyszedł czas, aby pacyficzny róż rozkwitł we wnętrzach domów, loftów, salonów i biur. Dlaczego tak szeroko? "Pacyfic Pink" to kolor optymistyczny, nawiązujący do dzieciństwa, a tym samym kojarzony z poczuciem bezpieczeństwa i kobiecością. W terapii potrafi koić nerwy, a przy okazji wyprowadza na prostą układ krążenia. Choć przez wielu kolor różowy wrzucany jest do worka z napisem "kicz" trzeba to sprostować... Stosowany w nadmiarze może przenieść odwrotny efekt, ale wykorzystany jako tło lub baza potrafi zmienić chłodne wnętrze w przytulne miejsce relaksu. Branże hotelarska i lotnicza chętnie wizerunkowo wykorzystują róż. Jak sądzicie dlaczego?
Zobacz także:
- Stoki narciarskie to rewia mody. Jak ubrać się na narty lub snowboard w 2022?
- "Seks w wielkim mieście" powraca. Ta informacja zaskoczy fanów!
- "Projekt Lady". Która z uczestniczek ma szansę na wygraną?
Autor: Lidia Ostólska
Źródło: Dzień Dobry TVN
Źródło zdjęcia głównego: Getty Images