Magda została oszukana przez telefon. "Scenariusz jest zawsze mniej więcej taki sam"

Oszustwo przez telefon
Źródło: Dzień Dobry TVN
Nie daj się okraść! Oszuści podszywają się pod bank
Nie daj się okraść! Oszuści podszywają się pod bank
Zuchwałe oszustwo na telefon
Zuchwałe oszustwo na telefon
Bądź bezpieczna!
Bądź bezpieczna!
"Projekt Lady". Dom uczestniczki ucierpiał w pożarze. Trwa zbiórka pieniędzy
"Projekt Lady". Dom uczestniczki ucierpiał w pożarze. Trwa zbiórka pieniędzy
Pożar domu jednorodzinnego w Kole. Zginęła 5-letnia dziewczynka
Pożar domu jednorodzinnego w Kole. Zginęła 5-letnia dziewczynka
Uwaga! TVN: Rodzice nie puszczali dzieci do szkoły. W trosce o bezpieczeństwo
Uwaga! TVN: Rodzice nie puszczali dzieci do szkoły. W trosce o bezpieczeństwo
Bezpieczny dom dla dzieci
Bezpieczny dom dla dzieci
Pani Magda została oszukana przez telefon. Osoba, która do niej zadzwoniła przekazała, że była próba wyłudzenia kredytu na dane innej kobiety. Poleciła naszej bohaterce wypłacić wszystkie pieniądze i wpłacić je ponownie w pobliskim bankomacie. Kiedy to zrobiła, kontakt się urwał. W programie Dzień Dobry TVN Maciej Karmoliński, ekspert z zakresu cyberprzestępstwa podpowiedział, jak nie zostać ofiarą oszusta.

Wpłaciła pieniądze na konto złodziei

W materiale Dzień Dobry TVN Pani Magda opowiedziała anonimowo swoją historię związaną z oszustwem przez telefon. Kobieta odebrała telefon i usłyszała, że ktoś próbował wziąć na jej dane kredyt. Osoba po drugiej stronie poleciła jej pojechać do banku i wypłacić wszystkie oszczędności. Pani Magda miała się nie rozłączać, bo pracownicy z banku mieli być w zmowie z oszustami.

- Poprosili, żebym wyszła z banku i przeszła do bankomatu, który współpracuje z bankiem. Ja już byłam też poddenerwowana, poprosiłam o kogoś, z kim mogę porozmawiać, bo nie chcę wpłacać tych pieniędzy. Przekierowali mnie do kierowniczki. Ona mnie uspokajała, zaproponowała oczywiście odszkodowanie - tłumaczyła pani Magda.

DD_20230426_Telefon_rep_REP
Zuchwałe oszustwo na telefon
Źródło: Dzień Dobry TVN

Kobieta wpłacała pieniądze przez kody blik, a później kazano jej czekać przez pięć minut, aż pieniądze wrócą na konto. Po chwili kontakt się urwał, a kiedy próbowała oddzwonić na ten numer, usłyszała, że w placówce osoba o tych danych nie pracuje.

Jak nie dać się okraść?

Sposoby na kradzież pieniędzy przez telefon są różne. Natomiast kiedy ktoś w trakcie rozmowy chce, abyśmy wykonali takie czynności, powinniśmy jak najszybciej się rozłączyć.

- Scenariusz jest zawsze mniej więcej taki sam. Dostajemy telefon, dzwoni pracownik banku, wcześniejsze przypadki, które znam, to np. dzwonił ktoś z policji, ze służb, z CBŚ-u, CBA. (...) Celem jest przelanie środków na określony rachunek - powiedział Maciej Karmoliński, ekspert z zakresu cyberprzestępstwa.

I dodał:

- Co powinno wzbudzić naszą czujność? Sugestia, że nasze środki są w niebezpieczeństwie, że ktoś wykonał przelew na 500, 600, 1000 złotych, że ktoś próbuje właśnie wziąć kredyt na nasze dane. To jest taki sygnał, który od razu jest czerwoną lampką dla nas, żeby tę rozmowę przerwać.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry Extra znajdziesz na platformie Player.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości