TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w 2024 roku

rok-2024-w-tvn-warne_67816b5b13b3c
rok-2024-w-tvn-warne_67816b5b13b3c
W minionym roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. Oto jak prezentują się statystyki.

Dalsza część tekstu poniżej

Dzień Dobry TVN: co było w programie w piątek, 10 stycznia?

DD_20250110_Przesady_REP
Źródło: Dzień Dobry TVN
Zimowe przesądy - ile w nich prawdy?
Zimowe przesądy - ile w nich prawdy?
Co nowego w show-biznesie?
Co nowego w show-biznesie?
5 rzeczy, które musisz wiedzieć o poranku
5 rzeczy, które musisz wiedzieć o poranku
Otwarcie Centrum Onkologii i Psychiatrii dla Dzieci i Młodzieży
Otwarcie Centrum Onkologii i Psychiatrii dla Dzieci i Młodzieży
Na planie serialu “Lady Love”
Na planie serialu “Lady Love”
Newsy
Newsy
Zaglądamy za kulisy nowego sezonu “Mam Talent!” (napisy)
Zaglądamy za kulisy nowego sezonu “Mam Talent!” (napisy)
Antek Smykiewicz w piosence “Most”
Antek Smykiewicz w piosence “Most”
3 wersje tradycyjnego dania - gołąbki Grzegorza Zawieruchy
3 wersje tradycyjnego dania - gołąbki Grzegorza Zawieruchy
Prognoza pogody
Prognoza pogody
Na planie serialu “Lady Love” (napisy)
Na planie serialu “Lady Love” (napisy)
Edyta Zając w nowej roli (napisy)
Edyta Zając w nowej roli (napisy)
Cud narodzin w obiektywie (napisy)
Cud narodzin w obiektywie (napisy)
Otwarcie Centrum Onkologii i Psychiatrii dla Dzieci i Młodzieży (napisy)
Otwarcie Centrum Onkologii i Psychiatrii dla Dzieci i Młodzieży (napisy)
Zimowe przesądy - ile w nich prawdy? (napisy)
Zimowe przesądy - ile w nich prawdy? (napisy)
Piotrovscy podbijają TikToka (napisy)
Piotrovscy podbijają TikToka (napisy)
Wspólne kolędowanie (napisy)
Wspólne kolędowanie (napisy)
Dwuletnie dzieci zamknięte w ciałach dorosłych (napisy)
Dwuletnie dzieci zamknięte w ciałach dorosłych (napisy)
Mamoza – dziecko przyklejone do mamy (napisy)
Mamoza – dziecko przyklejone do mamy (napisy)
Czy zielony listek jest zawsze eko? (napisy)
Czy zielony listek jest zawsze eko? (napisy)
Nieznane pasje znanych braci (napisy)
Nieznane pasje znanych braci (napisy)
Z małego miasta do wielkiej produkcji (napisy)
Z małego miasta do wielkiej produkcji (napisy)
Życie dorosłych w spektrum autyzmu (napisy)
Życie dorosłych w spektrum autyzmu (napisy)

TVN Warner Bros. Discovery - lider rynku medialnego w 2024 roku

Miniony rok przyniósł firmie TVN Warner Bros. Discovery wiele sukcesów. W 2024 r. średni udział grupy w widowni komercyjnej osiągnął poziom 23,4% oraz 22,4% w grupie wszystkich widzów, co dało firmie pozycję lidera w branży telewizyjnej. Co więcej, stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w grupie widzów 20-54, notując średni udział na poziomie niemal 8%. Kolejnymi osiągnięciami może pochwalić się także program informacyjny TVN24. W zeszłym roku był niekwestionowanym liderem wśród stacji newsowych w obu grupach docelowych, osiągając udział 6% wśród wszystkich widzów oraz 3,8% w widowni komercyjnej. "Fakty" niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych, osiągając udział na poziomie 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. Ponadto Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. 

Widzowie chętnie oglądali także rozrywkową ofertę stacji TTV, która w grupie wszystkich widzów osiągnęła udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. Film "Listy do M. Pożegnania i powroty" zebrał niemalże 2 miliony widzów, a "Diuna: Część druga" przyciągnęła aż 1,8 mln widzów. Dzięki temu wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%.  

Portal tvn24.pl całkowicie zdominował konkurencję, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy odsłon i średnio 9,1 miliona Realnych Użytkowników w miesiącu, podczas gdy polsatnews.pl zgromadził średnio 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony Realnych Użytkowników. Sukcesem okazała się także debiutująca platforma Max oraz serwis Player, tam odnotowano prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. 

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w 2024 r. 

W 2024 r. TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych, notując udział na poziomie 23,4% w widowni komercyjnej oraz 22,4% udziału wśród wszystkich widzów. 

Udział największych grup medialnych w całym 2024 r. w widowni komercyjnej 20-54 

  • TVN Warner Bros. Discovery -  23,39%
  • Grupa Polsat - 21,50%
  • Grupa TVP - 16,13%

Dane: 02:00-25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

W minionym roku TVN został liderem zestawienia Big5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce, dzięki udziałowi na poziomie niemalże 8% w widowni komercyjnej. Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TVN7 z udziałem 4% w grupie widzów 20-54. 

Udział stacji Big5 w całym 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54 

  •  TVN - 7,98%
  •  Polsat - 7,16%
  •  TVP1 - 5,01%
  •  TVP2 - 4,69%
  •  TVN7 - 4,04%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

– W minionym roku pokazaliśmy, że telewizja w nowoczesnym wydaniu wciąż potrafi fascynować i gromadzić milionową widownię. Polscy widzowie chętnie oglądali kanały TVN, dzieląc z nami całe spektrum emocji – od radości i śmiechu po zadumę i wzruszenie. Udowodniliśmy, że doskonale rozumiemy oczekiwania współczesnego odbiorcy, a nasza bogata i zróżnicowana oferta programowa skutecznie trafia do widzów w każdym wieku. Dziękujemy widzom za zaufanie i zapewniamy, że w 2025 roku czeka nas jeszcze więcej emocjonujących propozycji programowych – podkreśla Lidia Kazen, dyrektorka kanałów TVN w TVN Warner Bros. Discovery. 

– Rok 2024 był czasem dynamicznego rozwoju i śmiałych innowacji. Z sukcesem wprowadziliśmy na polski rynek unikalną platformę Max, która w krótkim czasie zbudowała mocną pozycję w sektorze streamingu. Wdrożyliśmy również 20 nowoczesnych kanałów FAST, odpowiadając na zmieniające się oczekiwania widzów. Duża popularność nowych formatów utwierdza nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwy kierunek. W 2025 roku zamierzamy jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę, oferując wyjątkowe produkcje filmowe i serialowe oraz innowacyjne rozwiązania w ramach całego ekosystemu grupy – zauważa Dorota Eberhardt, dyrektor programowa streamingu, kanałów nowej generacji i operacji programowych w TVN Warner Bros. Discovery.

W 2024 roku programy z portfolio TVN cieszyły się dużą popularnością wśród polskich widzów. Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie "Faktów" z 3 marca 2024 r., które w widowni komercyjnej zanotowało udział na poziomie 22,5%. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się transmisje Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z 6 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,8%) oraz 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 13,9%).

W 2024 r. telewizyjne poranki zdominował ulubiony przez polskich widzów program śniadaniowy Dzień Dobry TVN, który niezmiennie utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W dni robocze format osiągnął udział na poziomie ponad 9,5% w grupie komercyjnej oraz 7,5% wśród wszystkich widzów, co potwierdza dominację programu Dzień Dobry TVN w paśmie śniadaniowym. Wydania weekendowe zanotowały udział na poziomie odpowiednio prawie 11% oraz 8,7%. Ogromną popularnością cieszyła się także letnia odsłona programu - Dzień Dobry Wakacje, która osiągnęła udział na poziomie niemal 10% w grupie 20-54 oraz 7,7% wśród wszystkich widzów.   

W minionym roku widzowie chętnie wybierali rozrywkową ofertę stacji TTV. W grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie niemal 2%, co oznacza wzrost aż o 11,8% rok do roku. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 2,9%, czyli o 8,6% więcej niż w 2023 roku. Największą popularnością cieszyły się odcinki programów „Zakup w ciemno” z 6 listopada 2024 r. (SHR 20-54: 6,7%), „Grand Prix Polsku na Żużlu” z 11 maja 2024 r. (SHR 20-54: 4,8%) oraz program „Express” z 1 stycznia 2024 r. (SHR 20-54: 5,6%). 

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery 

W 2024 r. stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny zdominowały konkurencję. W minionym roku "Fakty" niezmiennie utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,1% w widowni komercyjnej oraz 21,3% w grupie wszystkich widzów. 

W minionym roku TVN24 utrzymał pozycję lidera w obu grupach docelowych. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie 3,8%, a w grupie wszystkich widzów kanał osiągnął udział na poziomie ponad 6%. 

Udział stacji newsowych w Polsce w 2024 r. w grupie 4+

  •  TVN24 - 6,04%
  •  TV Republika - 3,82%
  •  Polsat News - 1,59%
  •  TVP INFO - 1,42%
  •  Wydarzenia24 - 1,07%

Dane: 02:00 - 25:59, In-Home Live + VOSDAL + OOH Live  Źródło: Nielsen TV Audience Measurement 

Kanał TVN24 BiS również zanotował wysokie wyniki oglądalności. W 2024 r. stacja osiągnęła udział na poziomie ponad 0,5% w grupie wszystkich widzów oraz blisko 0,4% w widowni komercyjnej. W 2024 r. internauci szukali najnowszych informacji na portalu tvn24.pl, który przez cały rok utrzymał pozycję lidera wśród wszystkich stron internetowych telewizji newsowych w Polsce. W minionym roku portal miał średnio 9,1 miliona realnych użytkowników w miesiącu, polsatnews.pl 5,8 miliona, a tvp.info 2 miliony. Jednocześnie tvn24.pl był także liderem pod względem odsłon, osiągając w całym 2024 roku niemal 2 miliardy. Konkurencja osiągnęła odpowiednio 5 i 20 razy mniej.   Polacy chętnie oglądają kanały Eurosport W 2024 r. Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym. W widowni komercyjnej stacja zanotowała udział na poziomie blisko 0,6%, a w grupie wszystkich widzów ponad 0,8%. Bardzo dobre wyniki osiągnął także kanał Eurosport 2 notując udział na poziomie blisko 0,2% w widowni komercyjnej oraz ponad 0,1% w grupie wszystkich widzów. Największą popularnością cieszyły się transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, które na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. osób. Finał turnieju siatkówki mężczyzn z 10 sierpnia 2024 r. (SHR 20-54: 15,6%) przyciągnął najwięcej, aż 1,7 mln widzów, a 7 sierpnia, czyli dzień półfinału siatkarzy (SHR 20-54: 13,7%) przyniósł rekordową oglądalność dzienną w historii kanału Eurosport 1. Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery W 2024 roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się ogromną popularnością wśród użytkowników. W czerwcu, czyli w miesiącu uruchomienia unikalnej platformy Max, serwisy Player i Max osiągnęły łączny wynik prawie 6,7 mln Realnych Użytkowników. Na platformie Max największą popularność zdobyły seriale "Ród Smoka", "Stamtąd" oraz produkcja "Diuna". Użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak "Hotel Paradise", "Kuba Wojewódzki" i "Kuchenne rewolucje". W newsowym serwisie streamingowym TVN24 GO użytkownicy najczęściej oglądali anteny TVN24 i TVN24 BiS oraz wydania programów "Czarno na białym" i "Superwizjer".  Rekordy popularności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach Rok 2024 przyniósł wiele wyczekiwanych premier kinowych, dzięki czemu był to najlepszy rok w historii produkcji Warnera w Polsce. Wpływy kinowe grupy wzrosły aż o 17%, a łączny udział grupy w rynku do 16%. Największą popularnością cieszył świąteczny hit "Listy do M. Pożegnania i powroty", który zebrał niemalże 2 miliony widzów. Hitem kinowym minionego roku był film "Diuna: Część druga", który przyciągnął aż 1,8 mln widzów. Co ciekawe, polscy widzowie wciąż chętnie oglądają w kinie ulubione klasyki z portfolio grupy – seria o Harrym Potterze zebrała ponad 100 tys. widzów. Rekordy popularności pobiła koprodukcja TVN Warner Bros. Discovery "Akademia Pana Kleksa", którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów. TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu Rok 2024 przyniósł także imponujące wyniki internetowego ekosystemu grupy medialnej. We wrześniu 2024 r. portale i strony internetowe TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez ponad 13,5 mln użytkowników, czyli niemal 45,5% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Najchętniej odwiedzanym portalem w portfolio grupy pozostaje TVN24.pl, który we wrześniu 2024 r. zanotował dotarcie na poziomie 30,3%. W tym samym miesiącu platforma Max osiągnęła poziom 15,3%, a serwis Player 8,5%. 

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości