Niezwykłe projekty Niocole McLaughlin
Powtarzane przez rodziców jak mantra powiedzenie "nie baw się jedzeniem" zapewne nie dotarło do uszu Nicole McLaughlin A nawet jeśli dotarło, to brooklyńska projektantka niewiele sobie z niego zrobiła. Produktami spożywczymi - i nie tylko - bawi się dosłownie i przenośni w sposób zawodowy, gromadząc olbrzymie grono fanów na Instagramie i TikToku.
Jej projekty balansują pomiędzy sztuką, modą, żartem i performansem. Są szalenie dowcipne i ekstremalnie niepraktyczne. Wystarczy spojrzeć na "shoeshi", czyli buty wykonane z tacek sushi. Nadając nowy kontekst przedmiotom, projektantka chce zwrócić uwagę na bardzo ważny aspekt.
- Wszyscy mamy wiele rzeczy - powiedziała McLaughlin w CNN dodając, że ludzie często postrzegają posiadane rzeczy w ograniczony sposób. - Kurtka to kurtka i nie może to być para butów ani coś innego. A więc pomyślałam, że może powinnam to przełamać. Im więcej możliwości dasz materii, tym więcej może z niej powstać.
To ważny głos w świecie, który w podskokach radosnej konsumpcji zmierza wprost do katastrofy ekologicznej. Chociaż dyskurs zero i less waste nie jest już wyłącznie postrzegany jako wymysł znudzonych hipsterów, to wciąż na wysypiska śmieci i do spalarni trafia 80% noszonej przez nas odzieży.
Ekologiczne rozwiązania
Mimo że ciężko wyobrazić sobie spacer w butach wykonanych z pojemnika na danie na wynos, to warto zastanowić się nad przedłużeniem trwałości przedmiotów, które z założenia nie są jednorazowe.
Niocole McLaughlin - mistrzyni upcyclingu
Niocole swoją przygodę upcyklingiem zaczęła pracując jako grafik w jednej z największych firm produkujących odzież sportową. Zobaczyła wtedy, jak wiele próbek i modeli trafia do kosza. Część z nich wzięła do domu, przerobiła i zaczęła pokazywać w mediach społecznościowych. Buty, które stworzyła z pociętych piłek tenisowych, stały się pierwszym viralem i przyniosły jej rozpoznawalność.
- Kiedy rozpruwasz coś, zdajesz sobie sprawę, z ilu części tak naprawdę się składa - mówiła projektantka. - Do tego dochodzi czas, który bierzemy za coś oczywistego, zwłaszcza, jeśli coś jest wyprodukowane fabrycznie tak jak szybka moda. Jest tania, więc uważamy, że jej stworzenie zajmuje chwilę - zaznaczyła.
Dziś Nicole McLaughlin jest niekwestionowaną gwiazdą Instagrama, a największe marki ustawiają się w kolejce, aby stworzyła z ich produkcyjnych nadwyżek coś, co podbije serca użytkowników mediów społecznościowych. Prowadzi także warsztaty z upcyclingu i zachęca wszystkich do przetwarzania ubrań zalegających w szafach.
Zobacz także:
- Finalistka "Top Model" o odnalezieniu miłości. "To jest bardzo śmieszna historia"
- Sandra Kubicka o demiseksualności: "Nigdy nie miałam one night standu"
- Skoki narciarskie: terminarz 2021/2022 - kiedy zawody Pucharu Świata?
Autor: Adam Barabasz
Źródło: CNN, Instagram
Źródło zdjęcia głównego: Lucy Lambriex / Getty Images