- WhatsApp usunął kilka milionów kont powiązanych z globalnymi oszustwami internetowymi.
- Meta wprowadza nowe funkcje zabezpieczające użytkowników przed próbami wyłudzeń.
- Jak działają internetowi oszuści w social mediach?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
WhatsApp usuwa miliony kont
Meta poinformowała o usunięciu 6,8 miliona kont z Whatsappa. Były one powiązane z "globalnymi przestępczymi centrami oszustw". Miało to miejsce w ciągu pierwszego półrocza bieżącego roku i stanowiło część szerszej strategii firmy, mającej na celu przeciwdziałanie oszustwom internetowym.
Meta ogłosiła również wprowadzenie nowych narzędzi ochronnych w aplikacji, takich jak przegląd bezpieczeństwa wyświetlany w przypadku dodania użytkownika do grupy przez osobę spoza listy kontaktów, czy alerty testowe, które mają zniechęcać do pochopnych reakcji.
Jak działają cyberoszuści w social mediach?
Właściciel Facebooka, Instagrama i Whatsappa zwrócił również uwagę na to, że współczesne oszustwa stają się coraz bardziej powszechne i zaawansowane technologicznie. Często zaczynają się na jednej platformie i przenoszą na inne - od wiadomości SMS i aplikacji randkowych, po media społecznościowe i systemy płatności. Wiele z tych działań ma źródło w przestępczych centrach oszustw, gdzie ofiary zmuszane są do pracy przez zorganizowane grupy przestępcze.
W komunikacie prasowym firma podała przykład wykrytej przez siebie akcji, powiązanej z centrum oszustw w Kambodży, która wykorzystywała m.in. Facebooka, Instagrama, TikToka, Telegrama i nawet wiadomości generowane przez AI, takie jak ChatGPT, do promowania fałszywych inwestycji czy piramid finansowych.
Zobacz także:
- Niechcący został "oszustem z Tindera". "Zawsze jest wymyślone inne imię do danego zdjęcia"
- Gigantyczny wyciek danych. Loginy i hasła do popularnych serwisów trafiły do sieci
- Internetowi oszuści podszywają się pod znane osoby i zachęcają do inwestowania. "Widziałam, że jestem okradana"
Autor: Regina Łukasiewicz
Źródło: euronews.com
Źródło zdjęcia głównego: canart7/GettyImages