5 porcji zdrowia

    5 porcji zdrowia

    W ramach akcji 5 porcji zdrowia mistrz kuchni Andrzej Polan, aktorka Katarzyna Glinka i blogerka kulinarna Ilona Kozioł przygotowali w kuchni Dzień Dobry TVN propozycje zdrowych śniadań, w których znalazły się warzywa, owoce i soki. Oto co pojawiło się na naszym stole: lniano-otrębowy omlet z bakaliami, chrupiąca grzanka z pastą jajeczną i warzywami z patelni oraz chrupiące warzywa z pieczonym kurczakiem. Smacznego!

    Dzień Dobry TVN to, jak mówi Anna Kalczyńska, jedyny program, w którym zaglądamy ludziom do lodówek. W naszej lodówce, w kuchni Dzień Dobry TVN, ambasadorzy akcji 5 porcji zdrowia: Andrzej Polan i Katarzyna Glinka znaleźli mnóstwo owoców i warzyw. Czy wiecie, ile owoców i warzyw powinniśmy jeść każdego dnia? Skorzystajcie z naszych przepisów na: omlet biszkoptowy "do góry nogami" z jabłkami, brokuły smażone na patelni z orzechami, masłem i miodem oraz pieczony filet z indyka w warzywach z sałatą rzymską. Smacznego!

    W ramach akcji 5 porcji zdrowia Andrzej Polan i Katarzyna Glinka w kuchni Dzień Dobry TVN przygotowali kilka propozycji na pyszne i zdrowe śniadanie. Na naszym stole pojawiły się takie smakołyki jak puszysty omlet z owocami, bułeczki ze szpinakiem czy racuszki serowo-dyniowe.

    W ramach akcji "5 porcji zdrowia" Katarzyna Glinka i Andrzej Polan przygotowali dania, które nie tylko są pyszne, ale również zawierają wiele witamin. Na stole pojawiły się: kanapka z metra cięta z serkiem, rzodkiewką i orzechami do soku pomidorowego, kurczak z pikantną kiełbasą, rozmarynem do soku jabłkowego oraz ciasto karmelowe z truskawkami do soku pomarańczowego. Smacznego!

    W kuchni Dzięń Dobry TVN zdrowo i kolorowo. Ambasadorowie akcji 5 porcji zdrowia Andrzej Polan i Katarzyna Glinka przygotowali pyszne dania, w których główną rolę odgrywają owoce i warzywa. Na stole pojawiły się: kurczę duszone z kolorowymi warzywami, kotlety z dorsza z ogórkiem, kalarepką i jabłkiem oraz naleśniki z kapustą, jabłkami i serem.

    W ramach akcji 5 porcji zdrowia Andrzej Polan i Katarzyna Glinka w kuchni Dzień Dobry TVN przygotowali kilka propozycji na zdrowe śniadanie, między innymi omlet puszysty z jagodami i maślanką, pasztet z soczewicy z grzankami, kiełkami brokułów, pomidory pieczone z chrupiącą sałatką z kaszy jaglanej i wiosennych warzyw oraz konfiturę z jabłek i tymianku z twarogiem wędzonym. Andrzej i Kasia opowiedzieli także, jak dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych i zdradzili dlaczego warto pić soki.

    Brak energii, apatia, ziemisty kolor skóry. By z tym walczyć, nasza codzienna dieta powinna być bogata w witaminy i minerały. Dostarczamy je głównie jedząc owoce i warzywa. Jednak nie zawsze mamy czas, by zjeść pięć świeżych porcji. Co wtedy zrobić? Alternatywą są soki i gęste musy, które dodatkowo bogate są w błonnik. O zamiennikach świeżych warzyw i owoców, o ich zaletach, opowiedziała w Dzień Dobry TVN dietetyczka Agata Ziemnicka-Łaska.

    Uzupełniajmy witaminy w diecie za pomocą soków i warzyw. Jak to robić z głową? I dlaczego pięć razy dziennie trzeba jeść warzywa i owoce? O tym w Dzień Dobry TVN Andrzej Polan i Katarzyna Glinka, ambasadorzy akcji "5 porcji zdrowia". Skorzystajcie z ich przepisów na: brokuły smażone na patelni z orzechami, masłem i miodem, dorsza z remoulade selerową oraz kurczaka duszonego z jabłkami.

    W ramach akcji 5 porcji zdrowia Andrzej Polan w kuchni Dzień Dobry TVN przygotował pyszne dania, w których główną rolę odgrywały warzywa i owoce: sałatkę ze szczawiem i fetą, sałatkę z rukolą i szynką, szaszłyki z mięsa mielonego ze śliwkami, sałatkę ziemniaczaną oraz buraka czerwonego z wiśniami, truskawkami i rzodkiewką.

    W ramach akcji 5 porcji zdrowia Joanna Koroniewska i Andrzej Polan przygotowali w kuchni Dzień Dobry TVN dania, w kórych znalazły się młode warzywa i pyszne polskie truskawki. Na stole pojawiły się: kremowa zupa z młodej marchewki, cukinia smażona i piklowane truskawki, placki z młodych ziemniaków i kurkami smażonymi oraz drożdżowe ślimaczki z truskawkami. Smacznego!

    Ambasadorzy akcji 5 porcji zdrowia - Joanna Koroniewska i Andrzej Polan przygotowali dania, które można zabrać na piknik: kotleciki z kalafiora, pieczoną paprykę z orzeszkami pinii, sałatkę z młodych warzyw z kruszoną fetą i chrupiącym pieczywem, kruche ciasto z warzywami i szynką.

    Owoce i warzywa to bardzo ważny składnik diety dziecka, ale niestety nie każde dziecko chce je jeść. Dlatego czasami trzeba użyć fortelu. Ambasadorzy akcji 5 porcji zdrowia - aktorka Joanna Koroniewska i Andrzej Polan przedstawili w kuchni Dzień Dobry TVN dania, w których przemycili m.in.: paprykę, rzodkiewkę, jabłka i gruszki. Oto one: ciasteczka z gruszkami, torcik z ogórkiem, rzodkiewką i gotowanym jajkiem, leniwe z jabłkiem prażonym i rodzynkami, a także koperty z ciasta francuskiego z papryką, bazylią i miętą.

    Andrzej Polan, w kuchni Dzień Dobry TVN, przygotował ciasto marchewkowe idealne ze szklanką soku pomarańczowego oraz pieczone placki z cebulą i makiem idealne ze szklanką soku pomidorowego. Towarzyszyła mu Joanna Koroniewska, ambasadorka akcji "5 porcji zdrowia".

    Wśród potraw świątecznych powinny znajdować się także warzywa i owoce. W kuchni Dzień Dobry TVN Andrzej Polan w towarzystwie Joanny Koroniewskiej przygotował: pieczone jabłka z bakaliami w Earl Grey'u , warzywa z patelni, schab oraz sałatkę z buraków pieczonych, żurawiny, czerwonej cebuli i jabłek. Kto pachnie jak pieczone ciasteczko?

    Ci ludzie wiedzą wszystko o drugim śniadaniu! W naszej kuchni ambasadorzy akcji "5 porcji zdrowia": Joanna Koroniewska i Andrzej Polan. Dlaczego warto o tej porze roku jeść warzywa strąkowe? Jakie warzywo uwielbia Joanna Koroniewska? Posłuchajcie rad naszych ekspertów i dowiedzcie się, jak skomponować drugie śniadanie do pracy. Smacznego!

    Krem z kukurydzy z pomidorami, gnocchi z dynią, szpinakiem, pomidorami i serem, kabaczek z mięsem, strudel jabłkowy z połową bez rodzynek. W kuchni Dzień Dobry TVN Andrzej Polan i Joanna Koroniewska dali z siebie wszystko!

    Joanna Koroniewska i Andrzej Polan opowiedzą jutro w Dzień Dobry TVN o owocowych i warzywnych skarbach jesieni. Jak najlepiej wykorzystać to, co jest w tej cwili dostępne na rynku? Nie przegapcie cyklu "5 porcji zdrowia"! Zapraszamy!

    5 porcji zdrowia to akcja, która propaguje zdrowy styl życia. Jej fundamentalnym zadaniem jest zachęcenie ludzi do jedzenia większej ilości warzyw i owoców bądź wypicia szklanki soku. Patronem akcji jest Joanna Koroniewska, która będzie towarzyszyła Andrzejowi Polanowi w kuchni Dzień Dobry TVN.

    Już jutro startujemy z akcją "5 porcji zdrowia". W naszej kuchni Joanna Koroniewska i Andrzej Polan będą radzić, jak przygotować zdrowe śniadanie, by znalazły się w nim warzywa, owoce lub szklanka soku.

    Polacy najczęściej sięgają po sok pomarańczowy? Czy sok pomidorowy jest rzeczywiście niskokaloryczny? Marchew nie jest warzywem? Dlaczego nie warto łączyć pomidora z ogórkiem?