Policyjna grupa SPEED
Grupa SPEED została utworzona w listopadzie 2018 i działa na terenie Warszawy. Od początku jej istnienia przeprowadzono ponad 28 tys. kontroli. Za przekroczenie prędkości zatrzymano ponad 4,2 tys. praw jazdy. Pośpiech jest naszym problemem - podkreśliła młodszy aspirant Katarzyna Nykiel z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji.
W Polsce kierowcy zawsze się spieszą: do pracy, do domu, bo chore dziecko, chory dziadek, albo oświadczyć się. Niestety, to nas gubi, bo nadmierna prędkość jest najczęstsza przyczyną wypadków drogowych. W 2018 było ich ponad 31 tysięcy! W roku 2019 o 1,5 tys. mniej. Oczywiście cieszymy się, że jest tendencja spadkowa, ale cały czas wypadków i ofiar jest ich za dużo
- zaznaczyła Katarzyna Nykiel.
Jak poprawić bezpieczeństwo
31 stycznia do konsultacji społecznych trafiła propozycja nowelizacji przepisów o ruchu drogowym. Zmiany dotyczą przejść dla pieszych - powiedział Paweł Czajkowski, założyciel klakson.tv
Chodzi m.in. o to, żeby pieszemu nadać pierwszeństwo przed wejściem na pasy. Jak to ma wyglądać w praktyce? Nie mam pojęcia, to jest według mnie wielka zagadka. Bo do tej pory pieszy ma i prawa, i obowiązki. Ma bezwzględne pierwszeństwo będąc już na przejściu. Natomiast wchodząc na nie musi zachować szczególną ostrożność: nie może wchodzić bezpośrednio pod jadący pojazd. I to ma zostać utrzymane. Nie wiem, jak pogodzić ze sobą te dwie rzeczy
- przyznał gość "Dzień Dobry TVN".
Kodeks drogowy 2020 - trzy zmiany
- pierwszeństwo pieszego przed wejściem na pasy
- ograniczenie prędkości do 50 km/h w terenie zabudowanym także nocą
- przekroczenie dozwolonej prędkości o ponad 50 km/h także poza terenem zabudowanym podstawą do zabrania prawa jazdy
Premier zapowiedział też utworzenie funduszu, który wesprze inwestycje służące bezpieczeństwu: przejścia dla pieszych, spowalniacze ruchu i ronda.
Zobacz rozmowę w studiu:
Zobacz też:
Autor: Luiza Bebłot