Blogujący maszynista odsłania tajemnice kolei. "Coś jest niedostępne dla wielu osób, u mnie można to zobaczyć"

''Blogujący maszynista''
Jego fascynacja pociągami zaczęła się już w dzieciństwie. Dziś Marcin Antosz pracuje jako maszynista. Jest też autorem bloga, w którym pokazuje, jak w praktyce wygląda ten zawód. Pisze go z myślą o wszystkich, którzy interesują się koleją.

Maszynista - bloger

Koleją interesował się od małego.

- Za dzieciaka jeszcze chodziło się z kolegami, w okolice dworca, gdzieś te pociągi się oglądało. No i tak cały czas w człowieku ciekawość: jak jest prowadzić taką maszynę? Jak to wygląda?. Tak sobie kiełkowało to we mnie, wydawało mi się, że nie mam szans na coś takiego - wspomina Marcin Antosz.

Po wielu latach zdarzyła się okazja zapisania się na kurs. Spróbował, dostał się i został maszynistą. Historia jego bloga zaczęła się podczas szkolenia , kiedy wrzucał na swój profil różne ciekawostki.

- Znajomi zaczęli mnie namawiać: 'Marcin, może byś założył blog o pociągach'. Stwierdziłem, że to może być fajny pomysł - opowiada nasz rozmówca.

Blog o kolei

Tematem prowadzonego przez Marcina Antosza bloga jest praca i szkolenie maszynisty. Jednak jego grupą docelową są nie tylko osoby, które chcą pracować w tym zawodzie. Jest adresowany także do tych, którzy po prostu fascynują się koleją i chcą się dowiedzieć, jak to wygląda od środka.

- Odsłaniam tajemnice. Coś jest niedostępne dla wielu osób, u mnie można to zobaczyć - wyjaśnia bloger.

Marcin zaprosił kamerę Dzień Dobry TVN do kabiny maszynisty.

- To jest nasze centrum dowodzenia pociągiem - tłumaczy, pokazując nam wyposażenie: ekran z kamerami, rozkład jazdy, przyciski: do otwierania i zamykania drzwi oraz czujności, czyli samoczynnego hamowania pociągu.

- Co kilkadziesiąt sekund muszę go nacisnąć, żeby pociąg wiedział, że nie śpię, czuwam, cały czas pilnuję drogi - podkreśla bohater reportażu.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl

Zobacz też:

Kiedyś największy rywal Małysza, a dziś pracuje na kolei

Maszynista zaczyna pracę 2 godziny przed kursem

Shinkansen - najszybszy i najbardziej punktualny pociąg na świecie

Autor: Luiza Bebłot

Reporter: Bartek Bandoła

podziel się:

Pozostałe wiadomości