Zawód - influencer
Influencer to twórca internetowy, który tworzy treści, które cieszą się popularnością. Dzięki zasięgom taka osoba może pozwolić sobie na współprace reklamowe mogące sięgać naprawdę zawrotnych kwot. Im więcej obserwatorów, tym większa zapłata za reklamę.
Internet i technologia
- Ta społeczność rośnie, bo coraz łatwiej jest zostać influencerem, jest niższy próg wejścia. Zwłaszcza w momencie, w którym w tak szybkim tempie rozwijają się platformy społecznościowe typu TikTok - mówi agencji Newseria Biznes Anna Ryczkowska, senior PR & communications manager w LTTM.
Okazuje się, że już nie bilbord w centrum miasta czy reklama w telewizji, a współpraca z influencerem jest sposobem, w który teraz chcą promować się marki.
- Marki odnoszą ogromne korzyści ze współpracy z influencerami, twórcami internetowymi. Wiemy to, ponieważ stale analizujemy dane, które spływają do nas zarówno od twórców, jak i od platform i samych brandów, które z nami współpracują. Budżety na influencer marketing rosną z każdym rokiem, co oznacza, że marki widzą w tym korzyść, chcą coraz chętniej wydawać na to pieniądze - tłumaczy Anna Ryczkowska. – Głównie te największe na rynku firmy i korporacje mają budżety i widzą wartość w tym, żeby inwestować w kampanie z twórcami internetowymi - dodaje.
Influencer marketing - kto to?
Skoro są potrzebni twórcy, potrzebne są i osoby, które nimi pokierują. Managerzy tego typu będą obracać się w nieco innej przestrzeni niż ci, którzy dbają o kariery gwiazd filmowych, telewizyjnych, teatralnych czy muzycznych. I patrząc na tempo wzrostu tej dziedziny biznesu, zostanie nie tylko nową gwiazdą, ale i osobą zza jej zaplecza może naprawdę się opłacać.
- Widzimy to na podstawie wyników, jakie generują nasi twórcy, i na podstawie liczby briefów, które wpadają do naszej agencji. Mamy też dostęp do danych i raportów największych domów mediowych na świecie, a jeden z takich raportów przewiduje, że do 2028 roku wartość tego rynku na całym świecie wyniesie prawie 85 mld dol. To jest ogromna kwota i na tej podstawie wiemy, że inwestycje w influencer marketing będą tylko rosnąć - podsumowuje Anna Ryczkowska.
Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie.
Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.
Zobacz też:
- Zarabia na (nie)spaniu. Dorobił się na tym fortuny. "To trochę, jak praca zmianowa"
- Influencerzy wzięli udział w fotograficznym challengu. Ich zdjęcia ocenili internauci. Kto wygrał?
- Influencerzy pracują mało, a zarabiają krocie? "Czasami o karierze przesądza dobry moment"
Autor: Maria Czarniecka
Źródło: Newseria Biznes Anna Ryczkowska
Źródło zdjęcia głównego: Predrag Popovski/Getty