- "Lekcja wychowawcza" to cykl spotkań z młodzieżą z II LO im. Romualda Traugutta w Częstochowie. Licealiści odpowiadają w nim na pytania dotyczące relacji z rodzicami i rówieśnikami
- W 6. odcinku cyklu Magdalena Zasadni-Graczyk zapytała nastolatków, czy ci boją się lub powinni się bać swoich rodziców. Uczniowie mieli na ten temat jasne zdanie
- Jak przyznał jeden z licealistów, taka metoda wychowawcza może mieć poważne skutki w przyszłości
Jak lęk przed rodzicem może wpływać na nastolatka?
Dążąc do wzmocnienia autorytetu wychowawczego, wielu rodziców świadomie przybiera postawę, która ma budzić respekt. Zdaniem młodzieży, tego typu zachowanie przynosi odwrotny skutek.
- Jak dziecko będzie się bało rodzica, to jak ma mu okazywać miłość? Skoro będzie się obawiało nawet tego, żeby do niego podejść - stwierdził Robert.
- Moi rodzice zauważyli, że kiedy trochę się wycofają i nie będą takim "potworem", którego muszę się bać, to sam do nich przyjdę i się zbliżymy jeszcze bardziej, bo i oni wyjdą do mnie, i ja do nich - powiedział.
- Nie muszę się bać rodzica. Mogę do niego otwarcie przyjść i opowiedzieć o swoim problemie. Mój rodzic to nie jest jakiś sędzia, policjant, tyran czy dyktator w rodzinie, który objął całą kontrolę w rodzinie i muszę się przed nim kłaniać - podkreślił Robert.
"Lekcja wychowawcza" cyklem stworzonym z myślą o rodzicach
"Lekcja wychowawcza" to cykl spotkań z młodzieżą z II LO im. Romualda Traugutta w Częstochowie. Licealiści odpowiadają na pytania dotyczące relacji z rodzicami i rówieśnikami. Perspektywa młodych ludzi ma być pomocą dla rodziców w zrozumieniu świata i emocji ich nastoletnich dzieci.
Zobacz także:
- Karanie dzieci. Czy ma sens?
- Reprymendy, klapsy, zakazy: czy kara dla dziecka przynosi efekty? "Opiera się przede wszystkim na lęku"
- Jak krzyk wpływa na dziecko? "To zachowanie przemocowe"
Autor: Aleksandra Kokot
Reporter: Magdalena Zasadni-Graczyk
Źródło zdjęcia głównego: Cykl "Lekcja wychowawcza"