Obchody 25-lecia marki InPost w Polsce
InPost to firma, która gwarantuje swoim klientom duży komfort i swobodę w odbiorze i nadawaniu przesyłek w Europie. Oferuje blisko 43 000 urządzeń Paczkomat® i prawie 35 000 punktów PUDO.
Rafał Brzoska założył spółkę InPost w 2006 roku jako element strategii rozwoju spółki Integer.pl, działającej w sektorze kolportażu druków adresowych oraz bezadresowych. Trzy lata później w Krakowie pojawił się pierwszy Paczkomat® InPost, czyli samoobsługowe urządzenie do odbioru i nadawania paczek, które działa 24/7.
W 2016 roku InPost zrezygnował z biznesu pocztowego i skupił się na wprowadzeniu nowoczesnych, skoncentrowanych na kliencie usług logistycznych, a pięć lat później zadebiutował na giełdzie EURONEXT Amsterdam. Był to największy debiut europejskiej firmy technologicznej w historii z wyceną na poziomie 9,5 mld euro.
W tym samym roku InPost przejął za 513 mln euro francuskiego operatora logistycznego działającego na rynku dostaw do punktu - Mondial Relay. Była to największa polska prywatna inwestycja zagraniczna, dzięki której udało się wejść na rynek Francji, Półwyspu Iberyjskiego oraz Beneluxu. A jak jest dziś?
Aktualnie InPost działa na 9 rynkach. Firma wciąż rozwija się i tylko w ciągu 2023 roku obsłużyła 892 milionów przesyłek. W II kwartale 2024 wzrost zanotował zarówno rynek polski (20%), jak i rynki zagraniczne (29%). Dwukrotnie wzrósł wolumen w Wielkiej Brytanii i we Włoszech.
Przychody Grupy InPost osiągnęły poziom 2,62 mld zł.
Jak dobrze znasz firmę InPost? [QUIZ]
Korzystasz na co dzień z usług InPost? Rozwiąż poniższy quiz i przekonaj się, co wiesz o firmie, która w ekspresowym tempie odbiera i nadaje paczki nie tylko w Polsce, ale też w innych europejskich krajach.
Źródło zdjęcia głównego: Mat. prasowe