Planujesz zakupy? Od teraz masz nowe prawa. "To dobra zmiana dla konsumenta"

389A0869_Easy-Resize
Źródło: Dzień Dobry TVN
Planujesz zakupy? Od teraz masz nowe prawa!
Planujesz zakupy? Od teraz masz nowe prawa!
Znanemu profesorowi ukradziono tożsamość
Znanemu profesorowi ukradziono tożsamość
Zmiany w prawie pracy
Zmiany w prawie pracy
Nadchodzą zmiany w Kodeksie Pracy
Nadchodzą zmiany w Kodeksie Pracy
Zmiany w Kodeksie Pracy już od sierpnia
Zmiany w Kodeksie Pracy już od sierpnia
„Śnieżne mandaty” – sprawdź, o czym musisz pamiętać
„Śnieżne mandaty” – sprawdź, o czym musisz pamiętać
Wyższe mandaty i nowy taryfikator punktów karnych
Wyższe mandaty i nowy taryfikator punktów karnych
Mandat za opalanie topless
Mandat za opalanie topless
Od 1 stycznia obowiązują zmiany w prawach konsumenta. Wynikają one z unijnych dyrektyw: Omnibus, Towarowej oraz Cyfrowej. W jaki sposób ochronią kupujących przed nieuczciwymi praktykami sprzedawców? O tym w Dzień Dobry TVN opowiedziała dziennikarka Katarzyna Bosacka.

Prawa konsumenta 2023

1 stycznia 2023 r. weszło w życie wiele ważnych dla konsumentów przepisów, które wynikają z implementacji trzech unijnych dyrektyw: Omnibus, Towarowej oraz Cyfrowej. Mają one chronić kupujących i ograniczyć nieuczciwe praktyki sprzedających. Jakie zmiany zostały wprowadzone?

- Podstawową zmianą jest walka z tymi niby promocjami, fałszywymi obniżkami. Jeśli wejdziemy do sklepu i widzimy napis "promocja" i masło mamy za np. 5,99 zł, to od 1 stycznia sprzedawca musi również małym druczkiem napisać, ile ono kosztowało w ciągu ostatnich 30 dni, jaka była jego najniższa cena - tłumaczyła dziennikarka Katarzyna Bosacka.

- Sprzedawcy stosują taki zabieg, że przed newralgicznymi momentami w roku np. Black Friday, wcześniej podnoszą ceny po to, żeby je potem obniżyć i wyjść, że tak powiem na swoje. Teraz Inspekcja Handlowa ma walczyć z takimi praktykami, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w Internecie - zaznaczyła.

Ważne zmiany w prawach konsumenta

Kolejna ważna zmiana dotyczy reklamacji towaru z drugiej ręki. Teraz będziemy mogli zgłosić niezgodność produktu z umową przez 2 lata od wydania towaru. Należy jednak pamiętać, że musimy zachować dowód zakupu, czyli paragon. - Jest to dobra zmiana dla konsumenta - podkreśliła dziennikarka.

- Jeśli w ciucholandzie kupiliśmy nieprzemakalny płaszcz, jak można było przeczytać na metce, a podczas pierwszego deszczu okazało się, że on przecieka jak sitko, możemy w ciągu 2 lat zareklamować go jako niezgodny po prostu z umową - tłumaczyła Katarzyna Bosacka.

Więcej zmian w prawach konsumenta poznasz w naszym materiale wideo.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz na platformie Player.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości