Konsultantka imion - na czym polega ten zawód?
Nie wszyscy jeszcze zdążyli przyzwyczaić się, że doula to jeden z zyskujących coraz większą popularność zawodów, a już na tapet warto wziąć kolejną nową profesję. Mowa o konsultantce imion. W fachu tym spełnia się od 2015 roku Taylor Humphrey. Amerykanka założyła firmę, w której oferuje usługi doradztwa przy podejmowaniu decyzji o nadaniu imienia dla nowo narodzonego malucha. Kobieta na zlecenie rodziców przygotowuje m.in. listę z propozycjami, zapoznaje ich z genealogią oraz tworzy spersonalizowane, pamiątkowe filmy lub książeczki z historią o wybieraniu danego imienia.
- W dobie mediów społecznościowych wyjątkowość jest najważniejsza. Twoje imię jest twoim przeznaczeniem. To twoja tożsamość. To twoja marka. To pierwsze wrażenie, jakie ludzie będą o tobie mieć. Myślę, że rodzice w końcu zdają sobie sprawę, że wybór imienia może naprawdę zadecydować o kierunku życia ich dzieci - tłumaczy na łamach "The Guardian" Amerykanka.
Czy konsultantka imion to opłacalny zawód?
Jak czytamy w "The Guardian", z usług Taylor Humphrey korzystają m.in. celebryci, wpływowe osobistości, zawodowi sportowcy, politycy i dyrektorzy technologiczni, "którzy interesują się badaniami rynkowymi, rozwojem strategii marki, opiniami ośrodków doradczych oraz kompleksową eksploracją wartości rodzinnych i osobistych". Dla tych osób imię jest swego rodzaju brandem, którego wybór wiąże się z odpowiednim PR-em.
Jak się okazuje, doradztwem konsultantki imion mogą wspomóc się również rodzice, którzy nie zajmują żadnego dowódczego lub związanego z mediami stanowiska. Cennik usług Taylor Humphrey jest dość różnorodny i może spełnić oczekiwania każdego klienta. Po zakupie pakietu za 350 dolarów Amerykanka dostarcza listę 15 imion wraz z ich znaczeniami oraz opiniami na ich temat. Płacąc minimum 1500 dolarów, rodzice otrzymują dogłębną analizę i raporty genealogiczne oraz opiekę douli. Najdroższy pakiet dostępny u Humphrey kosztuje 30 tysięcy dolarów, choć konsultantka przekonuje, że górny limit nie jest ściśle określony i zależy od wymagań postawionych przez konsumenta.
@whatsinababynamedoula Replying to @- #greenscreen The interesting thing about this family is that their girl name choices indicate they gravitate towards sporty, playful, youthful names. They want something modern & fresh, not antiquated and stuffy… these are some of my initial thoughts. What would you recommend for unique name choices that fit with an old money aesthetic lifestyle? LMK in the comments! #oldmoney #oldmoneyaesthetic #oldmoneynames #babynames #poloclassic #poloplayer #names #ralphlauren #ralphlaurenaesthetic #babynameideas #babynamer #babyname #babynameconsultant #babynameconsultation #nameexpert #babynamedoula babynamedoulart
♬ Aesthetic - Tollan Kim
Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.
Zobacz także:
- Wszystkie odcienie ojcostwa. "Jak fundament jest dobry, to ściany się trzymają"
- Żadne dziecko w Polsce nie miało takiego imienia. Niedawno nadano je po raz pierwszy
- Dzieci spróbują swoich sił przed kamerami TVN. "Cieszymy się, że możemy dać im szansę"
Autor: Berenika Olesińska
Źródło: "The Guardian", TikTok/@whatsinababynamedoula, edziecko.pl
Źródło zdjęcia głównego: Pramote Polyamate/Getty Images, TikTok/@whatsinababynamedoula