Podszywają się pod największy bank w Polsce. Wiele kont może być zagrożonych: "Bądźcie ostrożni!"

Podszywają się pod największy bank w Polsce. Wiele kont może być zagrożonych
Źródło: Dzień Dobry TVN
Nie daj się okraść! Oszuści podszywają się pod bank
Nie daj się okraść! Oszuści podszywają się pod bank
Oszustwa w sklepach internetowych
Oszustwa w sklepach internetowych
Oszustwa na SMS-y o odłączeniu prądu
Oszustwa na SMS-y o odłączeniu prądu
Newsletter wyłudzający dane
Newsletter wyłudzający dane
Kobieta przechytrzyła oszustów i ich metodę "na wnuczka"
Kobieta przechytrzyła oszustów i ich metodę "na wnuczka"
Uwaga! TVN. Jak działają scammerzy
Uwaga! TVN. Jak działają scammerzy
Oszustwa na SMS-y od kurierów
Oszustwa na SMS-y od kurierów
Klienci PKO Banku Polskiego (PKO BP) znaleźli się na celowniku cyberprzestępców, którzy przez fałszywą stronę wyłudzają hasła do logowania - ostrzega zespół cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF). Sprawdź, jak mądrze korzystać z bankowości internetowej.

Oszuści podszywają się pod PKO Bank Polski

Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego zamieścił na platformie X (dawniej Twitter) nowe ostrzeżenie.

Uwaga! Ostrzegamy przed kolejnym oszustwem. W tym przypadku cyberprzestępcy podszywają się pod @PKOBP. Na fałszywej stronie bankowości elektronicznej wyłudzają hasła do logowania użytkowników
- czytamy w komunikacie.

- Bądźcie ostrożni i weryfikujcie adres strony, na której się znajdujecie - zaapelowali eksperci. Przypominamy, że oryginalny adres banku to pkobp.pl, a fałszywy - pkobp.info.

Telefon z banku? Sprawdź, czy to na pewno dzwoni pracownik

Cyberprzestępcy nie tylko zakładają fałszywe strony internetowe, lecz i udają pracowników.

- Dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym banków. W trakcie rozmowy mogą prosić m.in. o login, hasła, PESEL, dane karty i numer CVV2/CVC2 oraz kod BLIK. Jeśli przekażesz im te dane, mogą wykorzystać je np. do zlecenia operacji na Twoim koncie - ostrzegli przedstawiciele PKO BP.

Jak dodali, w aplikacji IKO można sprawdzić, czy się na pewno rozmawia z pracownikiem. - Jak to zrobić? Powiedz osobie, z którą rozmawiasz, że chcesz zweryfikować jej tożsamość – poproś o imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni. Po chwili dostaniesz powiadomienie z aplikacji IKO z danymi pracownika. Jeśli dane się zgadzają, potwierdź je i kontynuuj rozmowę - wyjaśnili.

Więcej informacji na stronie TVN24 Biznes.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości