NFZ będzie dzwonił do pacjentów
Narodowy Fundusz Zdrowia chce sprawdzić, jak pacjenci oceniają opiekę medyczną, którą otrzymują w szpitalu. Aby uzyskać niezbędne informacje ankieterzy będą się kontaktować z osobami, które niedawno zakończyły pobyt w placówce. NFZ prosi, aby podczas rozmowy nie przekazywać żadnych innych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali.
Należy jedynie udzielić odpowiedzi na pytania - będzie ich dziewięć - które zada ankieter.
O co będzie pytał NFZ?
Pacjent może spodziewać się pytania o to, czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu; jaka była jakość wyżywienia; czy komunikacja była zrozumiała; czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami i czy zapewnił wsparcie emocjonalne; czy bezpośrednie otoczenie było czyste; czy w nocy była cisza; czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu, a także jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala.
Pacjenci będą oceniać wymienione obszary w skali od 0 do 10. Ankieta ma wskazać dziedziny, które wymagają poprawy. Narodowy Fundusz Zdrowia zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów pod numerem 800-190-590.
Zobacz także:
- "Chciałam otworzyć okno i wyskoczyć". Oto dramatyczne historie kobiet, które żyją z endometriozą
- Dlaczego Polki nie chodzą na badania? "Są miejsca, w których raka piersi postrzega się jako dowód zdrady męża przez żonę"
- Zofia Zborowska-Wrona o chorobie, która prowadzi do poronień. "Proszę was dziewczyny: badajcie się"
Zobacz wideo: Impact Day w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie
Autor: Katarzyna Oleksik
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Halfpoint Images/Getty Images