Zdrowie

Joga może łagodzić ból miesiączkowy. Jakie asany sprawdzą się podczas menstruacji?

Zdrowie

Autor:
Magdalena
Brzezińska
Kobieta prezentująca pozycję jogi. Joga na ból miesiączkowy. Triki z TikToka. Asany na ból miesiączkowy

Bolesne miesiączki to problem, z którym boryka się wiele kobiet. Dokuczliwe objawy pojawiające się w czasie menstruacji najprościej załagodzić z pomocą leków czy termoforu wypełnionego gorącą wodą, ale równie skutecznym sposobem na uporanie się z uciążliwymi skurczami może okazać się praktyka jogi. Temat dobroczynnego wpływu asan na rozluźnienie mięśni dnia miednicy poruszyła fizjoterapeutka, dr Alicia Jeffrey-Thomas. Jakie ćwiczenia poleciła?

Joga na ból miesiączkowy

W czasie menstruacji kobiety zmagają się z rozmaitymi dolegliwościami. Silne bóle brzucha i krzyża, zawroty głowy, nudności czy osłabienie to tylko niektóre z nich. Okazuje się, że skutecznym remedium na dokuczliwe objawy pojawiające się w trakcie miesiączki może okazać się praktyka jogi. Dr Alicia Jeffrey-Thomas przekonuje, że odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwalają się zrelaksować, a przy okazji łagodzą uciążliwe skurcze.

Sport to zdrowie

Korfball – koedukacyjna dyscyplina sportu
Korfball – koedukacyjna dyscyplina sportuDzień Dobry TVN
wideo 2/14

Doświadczona fizjoterapeutka podkreśla, że warunkiem skuteczności tej metody jest właściwy dobór asan. Na swoim profilu na TikToku ekspertka dokładnie opisuje ćwiczenia rozluźniające mięśnie dna miednicy, które mają niebagatelny wpływ na złagodzenie kobiecych przypadłości.

Zobacz wideo: Maria Prażuch-Prokop o niezwykłej mocy jogi 

Maria Prażuch-Prokop o niezwykłej mocy jogi
Maria Prażuch-Prokop o niezwykłej mocy jogi Źródło: Dzień Dobry TVN Online

Joga na ból menstruacyjny - asany

Dr Alicia Jeffrey-Thomas uważa, że ból związany z miesiączką nie powinien być powodem do zaprzestania praktyki jogi. Wręcz przeciwnie, podczas menstruacji doskonale sprawdzą się wybrane asany, takie jak pozycja dziecka, gołębia, krowy i kota. TikTokerka podkreśla, że podczas wykonywania ćwiczeń należy zwrócić szczególną uwagę na oddech. Ważne, by płynnie synchronizować go z ruchami ciała.

- Weź oddech przez 5 sekund. Niech twoje dolne partie brzucha napełnią się powietrzem jak nadmuchana piłka plażowa. Wypuszczaj powietrze przez 5-7 sekund - radzi fizjoterapeutka w kilkuminutowym nagraniu na TikToku.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor:Magdalena Brzezińska

Źródło zdjęcia głównego: fizkes/Getty Images

Pozostałe wiadomości