Czas na rzeczową, spokojną dyskusję
Z tego powodu marka Always rozpoczęła swoją kampanię ''To nowy okres''. W ten sposób chce przełamać tabu, jakim jest okres wśród zawodniczek biorących udział w sportowych zmaganiach. Jako oficjalny partner Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu odpowiadała za dostarczenie produktów menstruacyjnych w trakcie zawodów oraz do wioski olimpijskiej.
Kluczowym aspektem akcji zapoczątkowanej przez Always jest jednak próba głośnej, rzeczowej i spokojnej rozmowy na temat okresu. Jak wynika z badań zleconych przez tę markę w 2016 roku nad “Dojrzewaniem i Pewnością Siebie” ponad połowa ankietowanych dziewcząt, 51% rezygnuje z uprawiania sportu w trakcie dojrzewania.
Według innych, ogólnoeuropejskich badań aż 71% sportsmenek twierdzi, że miesiączka pozostaje tematem tabu w branży sportowej. Biorąc pod uwagę wyłącznie te dwa aspekty, można zaryzykować stwierdzenie, że młode dziewczyny, które uprawiają (lub chciałyby nadal uprawiać) sport nie mają po prostu do kogo się zwrócić w tej kwestii o poradę. Potwierdzenie tej tezy przynoszą wyniki badania przeprowadzonego we Francji i Wielkiej Brytanii: 35% dziewczyn i kobiet nie czuje się komfortowo by powiedzieć swojemu trenerowi o miesiączce. To błędne koło, które można przerwać głośnym rozmawianiem o wszystkich aspektach związanych z miesiączką, także w kontekście uprawiania sportu. Kampania marki Always to pierwszy krok, a zarazem nowy okres, jeśli chodzi o kobiecy sport.
Pomóc w edukacji…
Akcja ''To nowy okres'' nie ogranicza się oczywiście do dystrybucji podpasek w trakcie zawodów w Paryżu oraz wiosce olimpijskiej. W Polsce w rolę ambasadorkę akcji wcieliła się lekkoatletka, rekordzistka naszego kraju w biegu na 400 m Natalia Kaczmarek. Ponadto marka Always stara się promować temat przełamywania tabu w okresie także w mediach społecznościowych.
Ważnym aspektem, oprócz mówienia głośno o menstruacji i lękach z nią związanych jest także wsparcie najmłodszych i edukacja nauczycieli wychowania fizycznego oraz trenerów. W tym celu ci ostatni mają otrzymać specjalne pakiety edukacyjne, które umożliwią im z jednej strony zrozumienie swoich podopiecznych, a z drugiej spokojną rozmowę na temat cyklu.
I budowaniu pewności siebie
Jak wynika ze wspomnianych, ogólnoeuropejskich badań aż 4 na 5 badanych (79%) uważa, że potrzebnych jest więcej dyskusji na temat okresu, aby móc przełamać bariery dla młodszych pokoleń. Akcja marki Always ''To nowy okres'' wpisuje się w te działania, zachęcając do głośnego mówienia wspólnie z dobrze znanymi postaciami ze sportu kobiecego, czyniąc Natalię Kaczmarek ambasadorką tego projektu.
Kampania jednocześnie doskonale wpisuje się w działania, które od 35 lat mają na celu wzmacnianie pewności siebie kobiet i dziewcząt, edukację czy dostarczanie produktów menstruacyjnych potrzebującym dziewczynom. Warto też zauważyć, że programy #LikeAGirl czy #KeepHerPlaying prowadzone przez Always wspierają rozwój osobisty, mają obalać stereotypy i zwalczać bariery społeczne.
Kampania ''To nowy okres'', która ma na celu wsparcie kobiet i dziewcząt uprawiających sport na całym świecie jest więc naturalnym, kolejnym krokiem, jaki marka, jako producent podpasek może zrobić. Uświadomienie sobie, jak wielkie bariery w mówieniu o menstruacji, która jest nierozerwalną częścią życia kobiet, istnieją w zawodowym sporcie jest pierwszym krokiem. Może to być jednak krok milowy, który rozpocznie lawinę, dzięki któremu także w sporcie amatorskim, młodzieżowym czy w końcu w codziennym życiu rozmawianie o okresie będzie w końcu czymś naturalnym. Tak, jak sam okres.
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe