Materiał promocyjny

Rozmawiajmy szczerze i głośno o menstruacji

Rozmawiajmy szczerze i głośno o menstruacji
Rozmawiajmy szczerze i głośno o menstruacji
Źródło: mat. prasowe
Okres towarzyszy kobietom na całym świecie. Niezależnie od tego, czy są to zdobywające najwyższe sportowe laury na Igrzyskach Olimpijskich multimedalistki, kobiety uprawiające sport amatorsko czy młode dziewczyny stawiające być może swoje pierwsze kroki na sprinterskiej bieżni, macie albo boisku do gry w piłkę nożną. Mimo to menstruacja jest tematem tabu, a jak wynika z badań przeprowadzonych przez markę Always, aż 77% Polek zgadza się, że cykl menstruacyjny i potrzeby kobiet nie są uwzględniane w sporcie.

Czas na rzeczową, spokojną dyskusję

Z tego powodu marka Always rozpoczęła swoją kampanię ''To nowy okres''. W ten sposób chce przełamać tabu, jakim jest okres wśród zawodniczek biorących udział w sportowych zmaganiach. Jako oficjalny partner Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu odpowiadała za dostarczenie produktów menstruacyjnych w trakcie zawodów oraz do wioski olimpijskiej.

Kluczowym aspektem akcji zapoczątkowanej przez Always jest jednak próba głośnej, rzeczowej i spokojnej rozmowy na temat okresu. Jak wynika z badań zleconych przez tę markę w 2016 roku nad “Dojrzewaniem i Pewnością Siebie” ponad połowa ankietowanych dziewcząt, 51% rezygnuje z uprawiania sportu w trakcie dojrzewania.

Według innych, ogólnoeuropejskich badań aż 71% sportsmenek twierdzi, że miesiączka pozostaje tematem tabu w branży sportowej. Biorąc pod uwagę wyłącznie te dwa aspekty, można zaryzykować stwierdzenie, że młode dziewczyny, które uprawiają (lub chciałyby nadal uprawiać) sport nie mają po prostu do kogo się zwrócić w tej kwestii o poradę. Potwierdzenie tej tezy przynoszą wyniki badania przeprowadzonego we Francji i Wielkiej Brytanii: 35% dziewczyn i kobiet nie czuje się komfortowo by powiedzieć swojemu trenerowi o miesiączce. To błędne koło, które można przerwać głośnym rozmawianiem o wszystkich aspektach związanych z miesiączką, także w kontekście uprawiania sportu. Kampania marki Always to pierwszy krok, a zarazem nowy okres, jeśli chodzi o kobiecy sport.

Badania przeprowadzone przez markę Always
Badania przeprowadzone przez markę Always
Źródło: mat. prasowe

Pomóc w edukacji…

Akcja ''To nowy okres'' nie ogranicza się oczywiście do dystrybucji podpasek w trakcie zawodów w Paryżu oraz wiosce olimpijskiej. W Polsce w rolę ambasadorkę akcji wcieliła się lekkoatletka, rekordzistka naszego kraju w biegu na 400 m Natalia Kaczmarek. Ponadto marka Always stara się promować temat przełamywania tabu w okresie także w mediach społecznościowych.

Ważnym aspektem, oprócz mówienia głośno o menstruacji i lękach z nią związanych jest także wsparcie najmłodszych i edukacja nauczycieli wychowania fizycznego oraz trenerów. W tym celu ci ostatni mają otrzymać specjalne pakiety edukacyjne, które umożliwią im z jednej strony zrozumienie swoich podopiecznych, a z drugiej spokojną rozmowę na temat cyklu.

I budowaniu pewności siebie

Jak wynika ze wspomnianych, ogólnoeuropejskich badań aż 4 na 5 badanych (79%) uważa, że potrzebnych jest więcej dyskusji na temat okresu, aby móc przełamać bariery dla młodszych pokoleń. Akcja marki Always ''To nowy okres'' wpisuje się w te działania, zachęcając do głośnego mówienia wspólnie z dobrze znanymi postaciami ze sportu kobiecego, czyniąc Natalię Kaczmarek ambasadorką tego projektu.

Kampania jednocześnie doskonale wpisuje się w działania, które od 35 lat mają na celu wzmacnianie pewności siebie kobiet i dziewcząt, edukację czy dostarczanie produktów menstruacyjnych potrzebującym dziewczynom. Warto też zauważyć, że programy #LikeAGirl czy #KeepHerPlaying prowadzone przez Always wspierają rozwój osobisty, mają obalać stereotypy i zwalczać bariery społeczne.

Badania przeprowadzone przez markę Always
Badania przeprowadzone przez markę Always
Źródło: mat. prasowe

Kampania ''To nowy okres'', która ma na celu wsparcie kobiet i dziewcząt uprawiających sport na całym świecie jest więc naturalnym, kolejnym krokiem, jaki marka, jako producent podpasek może zrobić. Uświadomienie sobie, jak wielkie bariery w mówieniu o menstruacji, która jest nierozerwalną częścią życia kobiet, istnieją w zawodowym sporcie jest pierwszym krokiem. Może to być jednak krok milowy, który rozpocznie lawinę, dzięki któremu także w sporcie amatorskim, młodzieżowym czy w końcu w codziennym życiu rozmawianie o okresie będzie w końcu czymś naturalnym. Tak, jak sam okres.

Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe

Materiał promocyjny
podziel się:

Pozostałe wiadomości