TVN zmienia się na wiosnę. "Musieliśmy pamiętać o jednym kluczowym aspekcie"

Nowa oprawa wizualna TVN - jak powstawała? Co symbolizują poszczególne elementy?
Zmieniamy się dla Was
Źródło: Dzień Dobry TVN
TVN zaprezentował się w zupełnie nowej oprawie wizualnej. Odświeżona na wiosnę kolorystyka i elementy graficzne są symbolem różnorodności, innowacyjności oraz pionierskiego charakteru stacji. Naszym znakiem rozpoznawczym nadal pozostaje koło, które przyciąga, magnetyzuje i pokazuje, że TVN to coś, co nas łączy. O nowej oprawie w studiu Dzień Dobry TVN opowiadał Piotr Rucki, dyrektor działu Creative Services.

Nowa oprawa wizualna TVN - zmieniamy się dla widzów

Nie od dziś wiadomo, że telewizja odgrywa istotną rolę w życiu swoich widzów, a także kształtuje ich spojrzenie na rzeczywistość. Może też znacząco wpływać na codzienne życie odbiorców. Nowa, odświeżona oprawa wizualna stacji TVN, którą możecie podziwiać od niedawna na naszej antenie, to nowoczesna odpowiedź na wciąż zmieniające się trendy.

Zastosowano w niej elementy graficzne, reprezentujące połączenie, różnorodność oraz pionierski charakter stacji. Nowa oprawa podkreśla także rolę TVN jako istotnego medium promującego pozytywne zmiany.

- Przy projektowaniu nowej oprawy musieliśmy pamiętać o jednym kluczowym aspekcie - spójności wizerunku TVN na wszystkich polach. Chcemy, aby nasza marka była atrakcyjna zarówno dla widzów, jak i reklamodawców. Dlatego nowa oprawa graficzna wykracza poza obszar telewizji i obejmuje wszystkie możliwe kanały i formy przekazu. Mamy nadzieję, że widzowie poczują, tak jak my, argentyńskie słońce i optymizm, które wybijają się z nowej identyfikacji wizualnej TVN – mówi dyrektor działu kreacji TVN Warner Bros. Discovery Piotr Rucki.

Zadanie odświeżenia oprawy powierzono Działowi Kreacji i Autopromocji TVN Warner Bros. Discovery oraz argentyńskiej agencji Superstudio.

Jak powstawała nowa oprawa dla stacji TVN?

Efektem współpracy tych podmiotów jest zupełnie nowa oprawa wizualna TVN - świeża i pełna energii. Idealnie odzwierciedlająca wizerunek marki, a także wpasowująca się w nadchodzącą porę roku.

- Już na wczesnych etapach projektowania zdaliśmy sobie sprawę, że subtelne zmiany w logo sprawią, że będzie ono bardziej odpowiednie dla marki, ale nie chcieliśmy stracić jego ikoniczności, wpływu i rozpoznawalności na polskim rynku telewizyjnym. Uprościliśmy więc logo, zastępując żółty kolor białym i zmodyfikowaliśmy kolor niebieski, aby znak był bardziej nowoczesny, ale jednocześnie zachował swoje dziedzictwo – wyjaśnia dyrektor wykonawczy Superestudio Ezequiel Rormoser. 

- Cała idea nowej oprawy opiera się o słowo "United". Poprzez oprawę graficzną pokazujemy widzom, że TVN jest miejscem spotkań, gdzie różne perspektywy, kultury i idee łączą się w jedno. Logo, typografia, zdjęcia - wszystkie te elementy są ze sobą harmonijnie połączone, tworząc dynamiczne i wielokolorowe layouty. Oprawa oparta jest o zdjęcia gwiazd, ponieważ to one są autorytetami dla wielu widzów, niosą za sobą przekaz – dodaje dyrektor departamentu kreacji i autopromocji TVN Warner Bros. Discovery Robert Przyszlak.

Nowa oprawa TVN
Gwiazdy w nowej oprawie TVN
Nowa oprawa TVN
Źródło: materiały prasowe
Nowa oprawa wizualna TVN
Nowa oprawa wizualna TVN
Nowa oprawa wizualna TVN
Źródło: Materiały prasowe

Nową oprawę TVN stworzył Dział Kreacji i Autopromocji TVN Warner Bros. Discovery wraz z firmą Superestudio. W swoim projekcie połączyli różnorodne elementy marki i zaakcentowali ideę wspólnego celu i emocji, które są bardzo ważne dla stacji.

Za projekt odpowiadali:

TVN Warner Bros. Discovery

  • Executive Creative Director: Robert Przyszlak
  • Executive Creative Director: Piotr Rucki
  • Producer: Bartosz Malina
  • Art Director: Bartosz Przepiórkiewicz
  • Executive Producer: Marcin Bogłowski

Superestudio

  • Executive Creative Director: Ezequiel Rormoser
  • Creative Director: Juan Pablo Cionci
  • Production Director: Ignacio Rojo
  • Producer: Virginia Palacios
  • Art Director: Octavio Pollono
  • Music Composition: Lucas Totino
  • Executive Producer: Marcos Torres
  • Executive Producer: Nikki Bentley (Perfect Tribe)

Proces powstawania nowej oprawy

W studiu Dzień Dobry TVN Piotr Rucki opowiedział naszym widzom o intencjach, którymi jego dział kierował się przy tworzeniu nowej oprawy.

- Ona ma wywołać takie optymistyczne poczucie radości. Świeżości, nowości, młodości i wiosny - wyliczał.

A dlaczego w ogóle zmieniono oprawę? - Po to, żeby właśnie widzowie odczuli tę zmianę. Czyli krótko mówiąc, żeby zobaczyli, że my zawsze robimy coś nowego. Że w momencie, kiedy przychodzi ten czas, żeby zaprezentować nową ofertę i zupełnie nową ofertę programową, przychodzi czas na nową oprawę również czasami - tłumaczył gość Dzień Dobry TVN.

Jak wam się podoba nowa oprawa wizualna i kolorystyka TVN? Co o niej sądzicie?

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady. 

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości