Naukowcy odkryją sekret długowieczności? Prowadzą badania na 116-letniej Włoszce

W czym tkwi sekret długowieczności?
W czym tkwi sekret długowieczności?
Fit Oldboy udowadnia, że seniorzy też mogą być w świetnej formie
Fit Oldboy udowadnia, że seniorzy też mogą być w świetnej formie
Kuchnia babci Krysi
Silver influencerzy idą jak burza
Do spania i przytulania - seniorzy szyją poduszki dla dzieci z Ukrainy
Do spania i przytulania - seniorzy szyją poduszki dla dzieci z Ukrainy
Hiszpańscy naukowcy przeprowadzają badania na najstarszej kobiecie na świecie, by zapoznać się z jej higieną życia oraz uwarunkowaniami genetycznymi. Tym samym mają nadzieję odkryć tajemnicę długowieczności. Analiza może być podłożem do stworzenia skutecznych metod leczenia wielu chorób. Co uszczęśliwia 116-letnią Marię?

Naukowcy dążą do odkrycia sekretu długowieczności

Pochodząca z Włoch Maria Branyas ma 116 lat i jest uznana za najstarszą kobietę na świecie. Długowiecznością seniorki zainteresowali się hiszpańscy naukowcy na czele z profesorem genetyki z Uniwersytetu w Barcelonie - Manelem Estellerem. Specjaliści pobrali próbki materiału genetycznego 116-latki (w tym: mocz, krew i ślinę), by przeanalizować, co mogło wpłynąć na tak długą żywotność Włoszki.

- Mamy nadzieję, że badanie komórek Marii dostarczy nam nowych wskazówek dotyczących leczenia chorób neurodegeneracyjnych, chorób układu krążenia związanych z wiekiem oraz raka - zaznaczył na łamach "Daily Star" wspomniany uczony.

Badacze chcą sprawdzić, jak duże oddziaływanie na długość życia ma styl funkcjonowania, a w jakim stopniu decydują o tym naturalne, biologiczne uwarunkowania. Według wstępnych ustaleń wynika, że dużą rolę w tym przypadku odegrała genetyka, bowiem kilku krewnych Marii Branyas ma ponad 90 lat i również może pochwalić się nie lada sprawnością.

Porady 116-letniej Włoszki na długowieczność

Maria Branyas w zeszłym roku hucznie obchodziła 115. urodziny. Z tej okazji w sieci pojawiło się wyjątkowe zdjęcie seniorki zdmuchującej świeczki na torcie. Rekordzistka w długowieczności podzieliła się wówczas cenną refleksją.

- Życie ze wspaniałymi ludźmi jest najważniejszym darem. To, co nas uszczęśliwia, to bycie wdzięcznym - oznajmiła.

Najstarsza kobieta na świecie wymieniła również kilka istotnych rzeczy, które według niej mają wpływ na jej budzącą podziw metrykę. Oto recepta na długie życie:

• porządek,
    • spokój,
      • dobre relacje z rodziną i przyjaciółmi,
        • kontakt z naturą,
          • stabilność emocjonalna,
            • dużo pozytywności,
              • brak nadmiaru,
                • trzymanie się z dala od toksycznych ludzi,
                  • codzienne jedzenie jogurtu naturalnego.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.