Kilka produktów z działu Oświetlenie zostało wycofanych ze sklepów sieci IKEA. Przedstawiciele firmy ostrzegają klientów przed zagrożeniem wynikającym z korzystania z girland oraz lamp, których wtyczki nie spełniają norm bezpieczeństwa. Jak pozbyć się zakupionego towaru? Czy trzeba posiadać paragon? Sprawdź w naszym artykule.
Dalsza część tekstu poniżej.
IKEA wycofuje girlandy i lampy. Stwarzają zagrożenie
IKEA wydała komunikat, w którym zapewnia, że bezpieczeństwo jest dla założonej w Szwecji sieci sklepów z meblami i akcesoriami domowymi "sprawą najwyższej wagi", dlatego też podjęto decyzję o wycofaniu ze sprzedaży girland LED i lamp LED z serii LEDLJUS, SOMMARLÅNKE, STRÅLA, SVARTRÅ i UTSUND.
- Zamontowana w nich wtyczka nie spełnia norm bezpieczeństwa i może grozić porażeniem prądem - ostrzegają przedstawiciele meblowego giganta. Przy okazji gwarantują, że dostępny w sklepach towar jest poddawany rozległym testom, jednak mimo tego nie byli w stanie przewidzieć wystąpienia wady produkcyjnej.
- Otrzymaliśmy informację, że (...) określony typ wtyczki zastosowany w wyszczególnionych produktach nie spełnia norm bezpieczeństwa w odniesieniu do odporności na wnikanie wody - tłumaczą.
Wycofane produkty:
- nazwy produktów: - LEDLJUS girlanda, 24 lampki, na zewnątrz, czarny - LEDLJUS girlanda, 64 lampki, na zewnątrz, czarny - SOMMARLÅNKE lampa podłogowa LED, na zewnątrz, 100 cm, beżowy - SOMMARLÅNKE girlanda LED, 12 lampek, na zewnątrz, wielobarwny - STRÅLA girlanda LED, 24 migające lampki w kształcie gwiazdek, na zewnątrz, złoty - STRÅLA kurtyna świetlna LED, 48 lampek w kształcie gwiazdek, na zewnątrz - SVARTRÅ girlanda LED, 12 lampek, na zewnątrz, czarny - UTSUND girlanda LED, 24 lampki, na zewnątrz, czarny;
- sterownik LED niespełniający norm: ICPSH24-2-IL-1;
- oznaczenia dat niespełniającego norm sterownika LED ICPSH24-2-IL-1 (RRTT): 2138, 2141, 2148, 2209, 2215, 2224, 2231, 2236, 2320, 2326, 2332, 2336, 2347, 2409, 2413, 2421, 2423, 2424, 2426, 2434, 2437;
- wtyczka niespełniająca norm: SYK-02F.
Jak zwrócić wycofane produkty z IKEA?
Sieć IKEA alarmuje, że "klienci, którzy są właścicielami wadliwych produktów, powinni niezwłocznie zaprzestać ich używania i skontaktować się z IKEA w celu wymiany produktu lub uzyskania pełnego zwrotu kosztów zakupu".
Zwrot powinien być maksymalnie uproszczony. - Produkty niespełniające norm można zwrócić w dowolnym sklepie IKEA. Dowód zakupu (paragon) nie jest wymagany - informują przedstawiciele przedsiębiorstwa.
Więcej informacji na stronie tvn24.pl.
Zobacz także:
- Piękniejszy dom w nowym roku. Jak mądrze zorganizować przestrzeń w mieszkaniu?
- Jak powstają polskie meble? "Rocznie produkujemy 8 milionów sztuk"
- Ta girlanda wielkanocna zaskoczy twoje dzieci. Jest nie tylko piękna, ale i prosta do wykonania
Autor: Berenika Olesińska
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: alvarez/Getty Images