Artykuł z cyklu ''Miłe wieści'' strona główna cyklu
Miłe wieści

Czym jest self-care? Podpowiadamy, dlaczego warto być dobrym dla siebie

Self-care

Westend61/Getty Images

Miłe wieści

Czym jest self-care? Podpowiadamy, dlaczego warto być dobrym dla siebie

Self-care

Westend61/Getty Images

Bądź dobry dla siebie, a ludzie wokół szybko wyczują twoją nową, pozytywną energię. Zaopiekowanie się samym sobą przynosi wiele korzyści. Sprawdź, dlaczego warto dbać o swoją głowę i ciało.

Self-care to zagadnienie, które już od jakiegoś czasu regularnie pojawia się w przestrzeni publicznej. Najczęściej mówią o tym trenerzy rozwoju osobistego - w końcu mowa o byciu dobrym dla samego siebie. Słuchanie naszych potrzeb i dostrajanie się do nich jest jednym z kluczowych elementów prowadzenia zdrowego i szczęśliwego życia. Zaopiekowanie się sobą przynosi również wiele innych korzyści.

Dlaczego warto być dobrym dla siebie?

Bycie dobrym dla siebie zachęca do utrzymywania zdrowych relacji z samym sobą. Dzięki temu będziesz mógł dzielić się z innymi pozytywną energią. Pamiętaj, że nie możesz dać komuś tego, czego sam nie masz. Niektórzy błędnie interpretują self-care. Zaopiekowanie się samym sobą nie jest samolubne. Słuchasz swoich potrzeb i uczysz się, jak być najlepszą wersją siebie. Kiedy tak postępujesz, ludzie wokół również korzystają z radości, jaką emanujesz.

Bycie dobrym dla siebie - wskazówki i korzyści

Trudno jest być w dobrym nastroju, gdy nie czujesz się dobrze ze swoim ciałem. Badania wykazały, że regularne ćwiczenia zwiększają poziom serotoniny w naszym organizmie - hormon ten odpowiada między innymi za poczucie szczęścia. Zyskamy więc nie tylko smuklejszą sylwetkę i pewność siebie, ale też dobre samopoczucie. Dla większej satysfakcji warto wybrać ćwiczenia, które lubisz. Bieganie, spacery, a może rower lub ćwiczenia online z ulubioną trenerką? Wybór należy do ciebie. Tym razem powiedz "nie" wymówkom, a twoja głowa ci podziękuje.

Ruch to zdrowie i nikt nie mówi, że jest inaczej. Pamiętaj jednak o tym, że bierny odpoczynek również jest ważny. Nie zaniedbuj snu. Pomyśl o sobie najlepiej, jak potrafisz i zrozum, że aby dobrze funkcjonować następnego dnia, powinieneś spać ok. 6-8 godzin. Wyspany człowiek ma więcej siły i energii. Warto rozważyć też krótkie drzemki w ciągu dnia. Te nie powinny być jednak za długie - 20 min. to maksimum.

Odżywianie to jeden z najbardziej złożonych aspektów życia w duchu self-care. Warto zadbać o to, aby nasza dieta była zdrowa i zbilansowana. Otwórz się na nowe smaki. Niektóre warzywa czy owoce mają realny wpływ na nasze samopoczucie. Są też i takie składniki, które mogą ci zaszkodzić - zastanów się nad ich ograniczeniem. Poczujesz się zdrowo i lekko!

Ty najlepiej wiesz, czego potrzebuje twój organizm, żeby czuć się dobrze i zdrowo. Słuchaj swoich potrzeb i w miarę możliwości realizuj je. Warto być dobrym dla siebie!

Zobacz wideo:

Zobacz też:

W jakich krajach obowiązuje sjesta?

5 gestów, które poprawią humor twojej drugiej połówce

Kąpiel w herbacie sposobem na relaks i piękną skórę. Japonki ją uwielbiają


Artykuł sponsorowany
Co sądzisz o tym artykule?
73
9
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0