zdrowa kuchnia

    zdrowa kuchnia

    Klasyczny makaron po bolońsku łączy smak wołowiny i mielonej wieprzowiny. Kuchnia wegańska ma to do siebie, że proponuje zamienniki, które wspaniale harmonizują przyprawy z produktami roślinnymi. Dzięki temu możemy uzyskać pyszny i aksamitny sos bez kęsa mięsa. Takie połączenie będzie o wiele zdrowsze i lżejsze dla naszego układu pokarmowego.

    Wafle ryżowe i kukurydziane można podawać na słodko lub wytrawnie, ale sprawdzają się też jako samodzielna przekąska. W każdej wersji są zdrowszą alternatywą dla chipsów. Mogą też zastąpić pieczywo w kanapkach, służyć do nabierania hummusu i dipów. Dania z waflami ryżowymi i kukurydzianymi są idealne dla kibiców, do grilla, na party w ogrodzie, na wycieczkę, piknik, plażę. Jak wykorzystał je Piotr Kucharski w kuchni Dzień Dobry TVN?

    W kuchni Dzień Dobry Wakacje gościliśmy Marka Flisińskiego i Kamila Raczyńskiego, którzy przygotowali specjały kuchni lubelskiej, między innymi: makaron penne z cukinii, pierogi z bobem czy zupę z sałaty.

    Chipsy, orzeszki, słone paluszki i napoje gazowane. To typowy zestaw kibica. Mateusz Zielonka w kuchni Dzień Dobry TVN udowodnił, że kibicować można zagryzając pyszne, ale przede wszystkim zdrowe przekąski np chrupiącą cieciorkę czy frytki z buraków w pakorze. Co Wy na to?

    W kuchni Dzień Dobry TVN gościliśmy znane szwedzkie blogerki: Mia Clase i Linę Nertby Aurell, które propagują zdrowe odżywianie. Przygotowały dla nas: shot profesora Stiga Bengmarka, supersmoothie profesora Stiga, bananowe muffinki, makrelę zapiekaną w ziołach z surowymi konfiturami z borówek oraz sałatkę ziemniaczaną na zimno.

    Blogerka Sarah Britton przygotowała w kuchni Dzień Dobry TVN budyń jagodowo-kardamonowy, zielone smoothie z gryczanymi chrupkami oraz aromatyczne ciasto śliwkowe. Kto ma ochotę?

    Natasza Urbańska, w rozmowie z dziennikarką Dzień Dobry TVN Agnieszką Jastrzębską przyznała, że jej rodzina boi się jeść poza domem. Kto więc gotuje w ich kuchni - ona czy Janusz Józefowicz? Czy Natasza Urbańska stosuje jakąś dietę i jak odżywia swoją córkę?

    W kuchni Dzień Dobry TVN gotuje dziś Joanna Anger. Blogerka zaproponowała potrawy kuchni BLW. Na czym polega koncepcja „Bobas Lubi Wybór”?

    Dzień Dobry TVN to, jak mówi Anna Kalczyńska, jedyny program, w którym zaglądamy ludziom do lodówek. W naszej lodówce, w kuchni Dzień Dobry TVN, ambasadorzy akcji 5 porcji zdrowia: Andrzej Polan i Katarzyna Glinka znaleźli mnóstwo owoców i warzyw. Czy wiecie, ile owoców i warzyw powinniśmy jeść każdego dnia? Skorzystajcie z naszych przepisów na: omlet biszkoptowy "do góry nogami" z jabłkami, brokuły smażone na patelni z orzechami, masłem i miodem oraz pieczony filet z indyka w warzywach z sałatą rzymską. Smacznego!

    Ula Chincz spotkała się w Londynie z Jamie Olivierem. Dziennikarka Dzień Dobry TVN odwiedziła kulinarnego mistrza w jego pierwszej, dziś już kultowej restauracji "Fifteen". Dlaczego Jamie nie lubi określenie "zdrowe jedzenie"? Jakim jest szefem dla swoich pracowników? I czy to prawda, że zatrudnia w swojej restauracji Polaków?

    Już niedługo na mapie Warszawy pojawi się kolejne modne miejsce. Anna Jagodzińska, jedyna jak dotąd Polka, która może pochwalić się okładką amerykańskiego "Vogue", otwiera restaurację. Jaką kuchnię zaproponuje swoim klientom? Dlaczego prywatnie nie jada mięsa? Jaki jest sekret jej idealnej figury? I skąd pomysł, żeby otworzyć knajpę akurat w polskiej stolicy? Gwiazda modelingu rozmawiała z dziennikarką Dzień Dobry TVN Agnieszką Jastrzębską.

    W dzisiejszej kuchni Dzień Dobry TVN Daria Ładocha, blogerka kulinarna i miłośniczka tajskiej kuchni, podpowiada jak przygotować proste i niedrogie posiłki dla dzieci. Takimi daniami, które dzieci chętnie zjedzą, są: kopytka w sosie kalarepkowym, kopytka z cynamonem i cukrem oraz kopytka z kurczakiem w brzoskwiniach, bo dzieci bardzo lubią kopytka. Daria Ładocha nie byłaby sobą, gdyby nie przemyciła w potrawach dla dzieci trochę warzyw. Dlatego zachęca do przygotowania zupy-kremu z pieczonych warzyw korzeniowych oraz kukurydzianych placków. Smacznego!

    Po świątecznym przejedzeniu najlepsza będzie lekka kuchnia warzywna Anny Starmach. Skorzystajcie z jej przepisów na: kolorowy koktajl, bardzo zieloną zupę, sałatkę z łososiem i pomarańczami oraz pieczone warzywa z kozim serem. Kto z Was ma już dosyć pasztetów, szynek, boczku i smażonego karpia? Czy to prawda, że Marcin Prokop chce w tym roku nauczyć się gotować?

    W serialu "Przepis na życie" zagrała Grubą, prywatnie postanowiła jednak schudnąć! Zobaczcie kilka przepisów, dzięki którym, Dominika Gwit, w 4 miesiące zrzuciła 30 kilogramów!

    Co powinniśmy jeść, by zwiększyć odporność ogranizmu i w ten sposob chronić się przed infekcjami? Co powinniśmy jeść, gdy już się przeziębimy? Z tymi pytaniami zwróciliśmy się do gościa Dzień Dobry TVN - Klaudyny Hebdy, kulinarnej blogerki, która zdradza swój sekretny przepis na ziołowy syrop zwiększający odporność, rozgrzewający napój imbirowy i konfiturę z owocami dzikiego bzu.

    Uprawiany jest od ponad 2 tysięcy lat. W kuchni wykorzystuje się jego korzeń i liście jako warzywo i przyprawę. Seler jest bogatym źródlem witamin. Zawiera dwa razy więcej wiatminy C niż cytrusy. Jest mało kaloryczny i często stosuje się go w dietach odchudzających. Anna Starmach w kuchni Dzień Dobry TVN poleca potrawy z selera: krem z selara, frytki selerowe, sałatkę z selerem naciowym oraz muffinki z selerem i orzechami. Skorzystajcie z przepisów Anny!