Instagram Kids. Facebook wstrzymuje prace nad aplikacją
Instagram wymaga, aby użytkownicy mieli co najmniej 13 lat, ale wiele dzieci poniżej tego wieku i tak korzysta z platformy. Firma przekazała, że Instagram Kids ma być "praktycznym rozwiązaniem problemu, polegającego na tym, że dzieci kłamią na temat swojego wieku, aby uzyskać dostęp do aplikacji".
Nowa aplikacja dla dzieci miałaby umożliwić dzieciom łączenie się z rodziną i przyjaciółmi w "odpowiedni dla wieku sposób". W kwietniu w związku z kampanią na rzecz walki z reklamami dla dzieci, pojawiły się głosy, że aplikacja tworzy "obsesję na punkcie wizerunku", że jest niebezpieczna dla dzieci i zagraża ich bezpieczeństwu zdrowotnemu i prawu do prywatności.
Platforma ogłosiła wstrzymanie prac nad aplikacją dla dzieci. Szef Instagrama Adam Mosseri stwierdził w oświadczeniu, że "Facebook chce wsłuchać się w głos rodziców, ekspertów, decydentów i regulatorów" w tej sprawie.
Instagram ma negatywny wpływ na rozwój dziewczynek
Dwa tygodnie temu "The Wall Street Journal" opisał badania, które przeprowadził Facebook. Miały one wykazać, że aplikacja Instagram jest szkodliwa dla milionów młodych użytkowników, zwłaszcza nastoletnich dziewcząt, u których pogłębia zaburzenia wizerunku. "32 procent nastolatek twierdzi, że kiedy czują się źle ze swoim ciałem, Instagram pogarsza ich samopoczucie" – przekazano w marcu 2020 roku w wewnętrznej komunikacji Facebooka, do której dotarli dziennikarze.
"Pogarszamy zaburzenia wizerunku własnego ciała u jednej na trzy nastolatki. (...) Nastolatki winią Instagram za wzrost poziomu lęku i depresji" – konkludują badacze, prezentując części raportu.
Jedna z prezentacji pokazała, że wśród nastolatków, którzy mieli myśli samobójcze, u 13 procent użytkowników brytyjskich i 6 procent użytkowników amerykańskich chęć odebrania sobie życia zakiełkowała w wyniku korzystania z Instagrama. Przedstawiając możliwe zagrożenia dla młodych użytkowników aplikacji, badania opisane przez "WSJ" podkreśliły również ich znaczenie dla jej sukcesu. Według gazety, ponad 40 procent użytkowników Instagrama ma mniej niż 22 lata i to oni generują ogromną część z około 100 miliardów dolarów rocznych przychodów firmy.
Zobacz także:
- Renata Kaczoruk, Qczaj i Lara Gessler o najbardziej bolesnych komentarzach hejterów. "Za każdym razem jestem w szoku"
- Przemek Kossakowski o medialnej burzy wokół jego życia. "W największym szczycie odciąłem się od Internetu"
- Edukacja w Finlandii przykładem nowoczesnej szkoły. Czy w Polsce może być podobnie?
Zobacz wideo: Czy media społecznościowe mogą być pożyteczne w życiu dziecka?
Autor: Katarzyna Oleksik
Źródło: TVN24
Źródło zdjęcia głównego: dangrytsku/Getty Images