jazda

    jazda

    Robert Stockinger: "To ile zapłacimy za podróż autem, w dużej mierze zależy od nas samych". Jak jeździć, żeby spalać jak najmniej paliwa? Na co zwracać szczególną uwagę i ile możemy zaoszczędzić stosując się do zasad eko-jazdy? Zobaczcie jakich rad naszemu reporterowi udzielił Filip Kaczanowski - trener techniki jazdy.

    Na czym polega drifting? Czym różnią się samochody używane w tym sporcie od zwykłych aut? Czy to prawda, że Piotr Więcek nauczył się jazdy bokiem na symulatorze i czym dla niego jest udział w zawodach amerykańskiej ligi Formuła D? Poznajcie młodego mistrza driftu!

    Podstawą bezpiecznej jazdy jest dobra znajomość auta, którym się poruszamy. Jasno świecące żarówki, działające wycieraczki, opony przystosowane do panującej pory roku, naładowany akumulator, systemy bezpieczeństwa takie jak ABS czy ESP... To wszystko składa się na poczucie bezpieczeństwa w naszym samochodzie, a co za tym idzie - lepsza jazdę. Jak sprawdzić czy nasz samochód jest w pełni sprawny? Dziennikarz Dzień Dobry TVN Robert Stockinger poprosił o kilka rad eksperta motoryzacyjnego Marcina Kiełczewskiego.

    Dlaczego tak bardzo lubimy "pomagać" kierowcom prowadzić auto? Czy jest coś, co bardziej denerwuje prowadzącego, niż dobre rady pasażerów? Czy może to wpływać na bezpieczeństwo jazdy? O tym, czy jadąc jako pasażer, udzielają dobrych rad kierowcom, opowiedzieli nam Maria Konarowska, Rafał Sonik i Rafał Rutkowski. A Wy, lubicie doradzać podczas jazdy?

    Z dnia na dzień robi się coraz cieplej, a na drogach pojawia się coraz więcej motocykli. Dlatego też w dzisiejszym odcinku "Przyzwoitej jazdy" Marek Konkolewski i Paweł Płuska zajęli się tematem jednośladów. Po dość burzliwej dyskusji w studiu Dzień Dobry TVN Panowie doszli do wniosku, że kluczem do poprawy bezpieczeństwa jest wzajemny szacunek na drodze! Zgadzacie się z nimi?

    Jazda polska to nasza specjalność narodowa. Połączenie fantazji ułańskiej z chamstwem. Wraz z Maćkiem Dąbrowskim - Człowiekiem Wargą przeszukaliśmy internet, by znaleźć to, co w Polakach za kółkiem boli najbardziej. Następnie stwierdziliśmy, że pokażemy, co by było, gdybyśmy chodzili tak, jak niektórzy jeżdżą. Oto wyniki eksperymentu :)