Nieaktualne limity
Waga pasażerów i ich bagażu jest wykorzystywana przez pilotów do właściwego wyważenia samolotu. Ma również znaczenie dla ilości potrzebnego paliwa. Jak podały American Airlines - obecnie średnia waga pasażerów wynosi 82,5 kg w lecie i 84,8 kg w zimie, co jest wzrostem o 3,6 kg.
Sęk w tym, że wskaźniki stosowane przez pilotów są nieaktualne. Jak podaje "The Wall Street Journal", waga pasażerów oraz ich bagaży wzrosła od 5 do 10 proc. Dlatego Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zaleciła "amerykańskim liniom lotniczym zaktualizowanie procedur bezpieczeństwa o uaktualnione wskaźniki masy ciała pasażera wraz z przewożonym bagażem".
Linie lotnicze będą ważyć pasażerów?
Do zalecenia dostosować się trzeba. Tylko jak to zrobić, by nie urazić pasażera, pytając go o wagę? FAA poradziła, aby linie lotnicze korzystały z badania ankietowego albo z tablic statystycznych dla całej populacji.
A jak to wygląda na europejskim podwórku? Wskaźniki do obliczenia masy startowej i środka ciężkości wynoszą:
- w samolotach powyżej 20 miejsc: 94 kg dla mężczyzn, 75 kg dla kobiet;
- w samolotach powyżej 30 miejsc: 88 kg (niezależnie od płci).
- Te standardowe masy zostały opracowane w latach 90. XX wieku. EASA planuje w tym roku rozpocząć badanie, aby ocenić, czy należy wprowadzić jakieś korekty do tych mas standardowych. Jeżeli badanie wykaże, że należy wprowadzić zmiany, zostanie to wykonane w ramach zadania regulacyjnego - powiedziała Janet Northcote, szefowa komunikacji Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego w rozmowie z "Business Insider Polska".
Zobacz wideo: Odwiedził wszystkie kraje świata co najmniej dwa razy
Zobacz także:
Plany wakacyjne Polaków. Ile chcemy wydać na letni wypoczynek?
Autor: Dominika Czerniszewska
Źródło: businessinsider.com.pl