Aplikacja Sprawny Peron
Jak podaje PKP na swojej stronie internetowej, aplikacja powstała "z myślą o zapewnieniu oczekiwanego komfortu podróżnych. Narzędzie umożliwia przekazywanie do PLK SA informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.". Aplikację można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store na wszystkie urządzenia z systemem Android lub iOS.
Już wcześniej działały przeznaczone do zgłaszania usterek formularze kontaktowe. Wymagały jednak wchodzenia na stronę. Aplikacja Sprawny Peron ma za zadanie cały proces usprawnić, a co za tym idzie, powodować szybszą reakcję zarządcy infrastruktury na zgłoszone nieprawidłowości.
Zgłosić można wszystko, co uznamy za usterkę, np. zaśnieżony, śliski peron, nadmiar śmieci, uszkodzony stopień na schodach, awarię windy, nagłośnienia, wyświetlacza, etc.
Jak działa aplikacja Sprawny Peron?
Po włączeniu aplikacji trzeba wybrać z listy stację lub przystanek kolejowy, gdzie zauważyliśmy usterkę. Data i godzina uzupełnia się automatycznie. Lokalizację można łatwo wprowadzić za pomocą kodów QR, które umieszone są na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy.
W następnym kroku należy wybrać konkretne miejsce usterki oraz jej rodzaj. Jest również opcja szerszego opisu usterki, w którym można również dołączyć zdjęcie. Na koniec trzeba kliknąć „Zgłaszam usterkę”.
Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.
Zobacz także:
- Aplikacja, która pomaga niewidomym w zakupach. Jak to działa?
- Trzy aplikacje, które zadbają o twoje bezpieczeństwo. Policjantka poleca ich instalację
- 11-latek stworzył aplikację, która ma ułatwić szkolne życie. "Podążanie za jego pasjami leży po naszej stronie"
Autor: Diana Ryściuk
Źródło: PKP
Źródło zdjęcia głównego: Alexandr Spatari/Getty Images