- Serek wiejski zdobywa w Stanach Zjednoczonych coraz większą popularność.
- Produkt stał się rozchwytywany dzięki mediom społecznościowym, gdzie pojawiają się nowe przepisy z wykorzystaniem serka wiejskiego.
- Zainteresowanie konsumentów jest także duże, że firmy nie nadążają z popytem.
Dalsza część tekstu znajduje się poniżej.
Serek wiejski staje się coraz bardziej popularny w USA
Przepisy kulinarne z wykorzystaniem serka wiejskiego podbijają media społecznościowe. Ta popularność przekłada się na skokowy wzrost sprzedaży produktu. Według danych firmy badawczej Circana, sprzedaż serka wiejskiego w amerykańskich sklepach detalicznych wzrosła o 20 proc. w ciągu 52 tygodni do 15 czerwca br. Wcześniej notowano wzrosty o 17 proc. w latach 2023 i 2024 oraz o 11 proc. w 2022 roku. To wyraźna zmiana w porównaniu z 2021 rokiem, gdy sprzedaż spadła.
- Kiedyś nie wierzyłem, że serek wiejski może wrócić do łask. Kojarzył się z dietą i jedzeniem naszych dziadków - powiedział John Crawford, wiceprezes ds. analiz rynku nabiału w Circana, amerykańskiej firmie zajmującej się analizą danych i badaniami konsumenckimi - Ale TikTok wszystko zmienił - dodał. Popularność produktu zaskoczyła nawet przedstawicieli branży. - Musiałam dwa razy sprawdzić dane, ale to naprawdę kategoria z dużym potencjałem wzrostu - przyznała Susan Morris, dyrektor operacyjna sieci firmy spożywczej Albertsons, podczas lipcowej telekonferencji z analitykami.
Rośnie popularność serka wiejskiego. Firmy nie nadążają z produkcją
Ogromna popularność serak wiejskiego sprawia, że w sklepach zaczyna go brakować. Firma Organic Valley poinformowała, że w pierwszej połowie 2025 roku sprzedaż tego produktu wzrosła o ponad 30 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. - Serek wiejski Organic Valley sprzedaje się szybciej, niż jesteśmy w stanie go produkować - powiedział Andrew Westrich, menedżer ds. marketingu w firmie.
Z podobnymi problemami mierzy się marka Good Culture, która zyskała popularność dzięki przepisom publikowanym na TikToku. 2 lipca firma opublikowała na Instagramie wpis, w którym przyznała, że ma trudności z utrzymaniem dostępności produktu. - Wiemy, że ostatnio trudno nas znaleźć. Widzimy wiadomości, wiemy, że popyt jest OGROMNY i pracujemy bez przerwy, by wrócić na półki - napisano w komunikacie.
Więcej na ten temat można przeczytać na stronie TVN 24 Biznes.
Zobacz także:
- Czy ser powinien być obecny w naszej diecie? Posłuchaj co na ten temat mówi dietetyczka
- Czy mleko jest zdrowie? Ekspertka rozwiewa wszelkie wątpliwości
- Był policjantem, teraz wytwarza sery. "Niestety nie dało się tego pogodzić"
Autor: mp/ToL/Katarzyna Oleksik
Źródło: TVN 24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Arx0nt/Getty Images