Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba zrobił magiczne zdjęcie. "Zmienił sposób, w jaki ludzkość patrzy na kosmos"

Kosmos bez tajemnic
Kosmos bez tajemnic
Podbój kosmosu dokonuje się małymi kroczkami
Bartłomiej Harkot - drugi Polak w kosmosie?
Bartłomiej Harkot - drugi Polak w kosmosie?
Wygrały bilet w kosmos
Wygrały bilet w kosmos
Jego praca to jak szukanie igły w stogu siana
Jego praca to jak szukanie igły w stogu siana
NASA świętuje rocznicę pracy Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba. Z tej okazji opublikowała w mediach społecznościowych wyjątkowe zdjęcie wykonane przez urządzenie. - Pokazuje około 50 młodych gwiazd - czytamy.

Teleskop Jamesa Webba - rok pracy w kosmosie

W środę, 12 lipca Teleskop Jamesa Webba obchodzi pierwszą rocznicę działalności naukowej w kosmosie.

- W ciągu zaledwie jednego roku Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba zmienił sposób, w jaki ludzkość patrzy na kosmos, zaglądając w obłoki pyłu i po raz pierwszy dostrzegając światło z odległych zakątków wszechświata. Każde nowe zdjęcie jest nowym odkryciem, które umożliwia naukowcom z całego świata zadawanie pytań i odpowiadanie na te, o których kiedyś nawet nie śnili - powiedział Bill Nelson, administrator NASA.

Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba zrobił spektakularne zdjęcie

Z okazji rocznicy NASA opublikowała na Twitterze nową fotografię wykonaną przez Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba. Przedstawia ona kompleks chmur Rho Ophiuchi, który znajduje się w odległości 390 lat świetlnych od Ziemi.

- Pokazuje około 50 młodych gwiazd w kokonie gazu i pyłu - podkreślono w opisie.

Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba - co to?

JWST - James Webb Space Telescope to najpotężniejszy teleskop w historii, który przez wiele lat ma odkrywać kolejne tajemnice kosmosu. Jak podaje focus.pl, jego głównym zadniem - dzięki zdolnościom do obserwacji w podczerwieni - jest zaglądanie w najodleglejsze rejony wszechświata i poszukiwanie pierwszych galaktyk.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.