Moda w czasie pandemii
Trwająca pandemia wywołała kryzys na wielu rynkach, w tym w przemyśle modowym. Sprawiła jednak, że wielu twórców, artystów i projektantów zaczęło się zastanawiać nad podejściem do konsumpcji i zrównoważoną modą.
Choć obecna sytuacja jest trudna, to jest ona niepowtarzalną okazją do fundamentalnych, ważnych i pożądanych zmian, które uproszczą i zmienią funkcjonowanie naszych firm i sprawią, że będą one bardziej zrównoważone, społecznie odpowiedzialne i że będą odpowiedzią na potrzeby współczesnych konsumentów (…) Pora zwolnić i na nowo odkryć magię mody
- taka deklaracja pojawiła się w opublikowanym w tym roku liście otwartym do branży mody, opracowanym przez kilku niezależnych projektantów.
Nie wszystkie marki zaczęły się tym kierować, jednak starają sobie radzić w czasie pandemii i wychodzą naprzeciw konsumentom z propozycjami stylowych elementów garderoby potrzebnych w dobie koronawirusa . Między innymi takie domy mody, jak Off-White, Gucci czy Burberry, wypuściły już na rynek szykowne maseczki. Teraz i Louis Vuitton zapowiedział "zarówno stylową, jak i ochronną" osłonę twarzy.
Przyłbica w kolekcji Louis Vuitton
Najnowszy projekt luksusowej marki składa się z przyłbicy wykonanej z materiału przypominającego tworzywo sztuczne z wykończeniem z tkaniny oraz elastycznego paska z monogramem, zaprojektowanego tak, by idealnie przylegał do głowy noszącego. LV Shield zawiera złote ćwieki z wygrawerowaną nazwą domu mody i dodatkowo można nosić go do góry - jako klasyczną czapkę z daszkiem.
Co ciekawe, przyłbica wykonana jest z materiału fotochromatycznego, który jest wrażliwy na światło. W związku z tym ciemnieje w reakcji na słońce, zmieniając kolor z jasnego na ciemny i chroni użytkownika nawet przed lekkim światłem słonecznym.
Nowy produkt trafi do sprzedaży online oraz w wybranych salonach już od 30 października. Za to nowatorskie rozwiązanie trzeba jednak zapłacić niemałe pieniądze. "Vanity Fair" podaje, że będzie to 961 dolarów, czyli około 3600 złotych . "Forbes" wskazuje z kolei na zakres cen 700-800 dolarów, co i tak przyprawia o zawrót głowy.
Oto proste sposoby na naprawę kosmetyków. Zobacz wideo:
Zobacz też:
- Pierwsza modelka plus size w "Top Model" o hejcie i kompleksach: "Bardzo często czułam się gorsza". Agata Wiśniewska zapewnia, że da się to zmienić
- Wielozadaniowość, czyli problem współczesnych kobiet. "To straszne co robimy sobie i innym"
- Oliwia Bieniuk o mamie: "Codziennie o niej myślę". Jak pamięta Annę Przybylską?
Autor: Sabina Zięba
Źródło zdjęcia głównego: Materiały prasowe