Fałszywe reklamy na portalu społecznościowym
Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego (CSIRT KNF) ostrzega na platformie twitter.com o nowym oszustwie przygotowanych przez cyberprzestępców. Po raz kolejny udostępniają oni fałszywe reklamy.
Podszywają się w nich pod ZTM Warszawa i oferują kartę miejską w "atrakcyjnej cenie". W komunikatach możemy przeczytać, że jest szansa na zdobycie kart za jedynie 14 zł. Aby ją "dostać", oszuści wymagają wypełnienia ankiety, ta jednak ma na celu wyłudzenie danych do bankowości elektronicznej.
Jak nie dać się oszukać?
Oszuści stworzyli stronę internetową, która podszywa się pod autentyczną. Fałszywa reklama sugeruje, że cała akcja jest konkursem, w którym można wygrać kartę. W ostatnim kroku, kiedy już rzekomo zdobyliśmy nagrodę, musimy uiścić opłatę. To w tym momencie oszuści proszą o podanie numeru karty płatniczej, daty wygaśnięcia, kodów CVV lub CVC oraz imienia i nazwiska posiadacza. W ten sposób mogą korzystać z środków dostępnych na koncie.
- Oszuści zachęcają do wypełnienia krótkiej ankiety, a w rzeczywistości na niebezpiecznych stronach wyłudzają dane kart płatniczych użytkowników. Zachowajcie ostrożność i nie dajcie się okraść! - ostrzega CSIRT KNF.
Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.
Zobacz także:
- Nowa metoda oszustwa. "Żerują na dobrym sercu i strachu"
- Mieszkanka Mazowsza straciła ponad 2 tysiące euro. Policja apeluje o ostrożność
- Oszustwo na SMS-a do "mamy" lub "taty". Oszuści są w stanie prowadzić rozmowę w czasie rzeczywistym
Autor: Teofila Siewko
Źródło: CSIRT KNF
Źródło zdjęcia głównego: PeopleImages/Getty Images