Podróże

Sposób na ominięcie kolejki na lotnisku podbił TikToka. Trik podróżnych wprowadza chaos przy odprawie

Podróże

Autor:
Magdalena
Brzezińska
Źródło:
podroze.wprost.pl
Kobieta ze srebrną walizką na lotnisku.

Tegoroczny sezon wakacyjny upływa pod znakiem utrudnień na europejskich lotniskach. Strajki, opóźnione loty czy długie kolejki to zaledwie część problemów, z jakimi muszą mierzyć się pasażerowie. Wielu podróżnych za wszelką cenę próbuje przyspieszyć wejście na pokład samolotu, wykorzystując w tym celu kontrowersyjny trik z TikToka. Promowana w sieci praktyka wywołuje w portach lotniczych jeszcze większy zamęt.

TikTokerzy omijają kolejki na lotniskach

Utrudnienia na lotniskach nie są wystarczającym powodem ku temu, by zrezygnować z wakacji, ale wystawiają na próbę cierpliwość niejednego turysty. Długie kolejki do odprawy biletowo-bagażowej i tłumy oczekujących na wejście na pokład podróżnych to problemy, które dają się we znaki bywalcom większości europejskich portów lotniczych. Pasażerowie pragnący jak najszybciej dostać się do samolotu znaleźli na to sposób, a wykorzystywany przez nich trik błyskawicznie podbił TikToka.

Użytkownicy modnej aplikacji przekonują, że kolejki na lotnisku to nie problem, jeśli zastosuje się pewien fortel. Wystarczy zgłosić się do obsługi obiektu z prośbą o udostępnienie wózka inwalidzkiego. Przysługuje on osobom niepełnosprawnym i tym, które mają trudności z poruszaniem się. W trosce o dobro schorowanych pasażerów, każdy port lotniczy dodatkowo wyznacza osobę, która pomaga przyspieszyć proces odprawy, kontroli bezpieczeństwa i boardingu.

Trik z TikToka paraliżuje ruch na europejskich lotniskach

TikTokowy trik wywołał nie lada sensację w sieci, jednak nie przypadł do gustu pracownikom lotnisk. Najlepszym tego dowodem jest stanowcza reakcja dyrektora brytyjskiego portu Heathrow. Jego zdaniem praktyka związana z udawaniem osób niepełnosprawnych przekłada się na jeszcze większy chaos w europejskich obiektach.

- Jeśli korzystasz z hacka podróżniczego promowanego na TikToku, proszę, nie rób tego. Ta usługa musi pozostać dostęona dla osób, które jej najbardziej potrzebują. Drugą rzeczą jest to, że połowa wszystkich ludzi, którzy proszą o wózek, pyta tylko wtedy, gdy są w samolocie. Jeśli naprawdę potrzebujesz tej usługi, lepiej będzie, jeśli poinformujesz nas o tym z dużym wyprzedzeniem, abyśmy mogli upewnić się, że jest tam wystarczająco dużo osób, aby zaspokoić twoje potrzeby - apeluje John Holland-Kaye.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor:Magdalena Brzezińska

Źródło: podroze.wprost.pl

Źródło zdjęcia głównego: d3sign/Getty Images

Pozostałe wiadomości