Pierwszy taki Black Friday. Ogromna zmiana dla kupujących

Źródło: Dzień Dobry TVN
Jak zaoszczędzić na Black Friday?
Jak zaoszczędzić na Black Friday?
Jak unikać niepotrzebnych wydatków?
Jak unikać niepotrzebnych wydatków?
Oddaj moje 500+
Oddaj moje 500+
Jak uczyć dzieci czym są finanse?
Jak uczyć dzieci czym są finanse?
Rozmowy Polaków o pieniądzach
Rozmowy Polaków o pieniądzach
Wyginam śmiało ciało w pracy
Wyginam śmiało ciało w pracy
Zalety krótkiego treningu w pracy
Zalety krótkiego treningu w pracy
Dni wolne od pracy w 2024 roku
Dni wolne od pracy w 2024 roku
Dostępność kredytów i zdolność kredytowa
Dostępność kredytów i zdolność kredytowa
OszczędzaMY – kredytowy ból głowy
OszczędzaMY – kredytowy ból głowy
Zmiany w Kodeksie Pracy już od sierpnia
Zmiany w Kodeksie Pracy już od sierpnia
Workation - praca i wakacje
Workation - praca i wakacje
Praca leży na ulicy? Nie! Wisi na szybie
Praca leży na ulicy? Nie! Wisi na szybie
Czy 16 godzin pracy to gwarancja sukcesu?
Czy 16 godzin pracy to gwarancja sukcesu?
Czy praca po 16 godzin dziennie to gwarancja sukcesu?
Czy praca po 16 godzin dziennie to gwarancja sukcesu?
Pod koniec listopada - w ramach tzw. czarnego piątku - sklepy zaczną mocno obniżać ceny swojego asortymentu. Najnowsze badania pokazują, że ponad 60 proc. z nas zamierza skorzystać z tych wyprzedaży. Ile będziemy chcieli wydać? Dlaczego sklepom będzie trudniej w czarny piątek?

Black Friday. Sklepom będzie trudniej w czarny piątek

Już w piątek, 24 listopada, wypada Black Friday, który rozpoczyna okres wielkich przedświątecznych wyprzedaży w sklepach. Badania przeprowadzone przez UCE Research i Offerista, jak i platformy SMSAPI pokazują, że aż 60-70 proc. z nas zamierza skorzystać z okazji i kupić coś po obniżonej cenie.

"Rzeczpospolita" przypomina, że w poprzednich latach tuż przed czarnym piątkiem sklepy podnosiły ceny, aby później je obniżyć i sprawić wrażenie, że rabat jest naprawdę imponujący. Dzięki dyrektywie Omnibus takie praktyki zostały ukrócone. Zgodnie z prawem firmy muszą podać najniższą cenę z ostatnich 30 dni, co może podważyć atrakcyjność wielu okazji. Co ciekawe, badanie SMSAPI pokazuje, że 84 proc. Polaków zwraca uwagę na cenę produktu przed obniżką.

- Black Friday to początek najintensywniejszego okresu w handlu. W tym roku po raz pierwszy promocje przygotowane przez firmy muszą spełnić wymagania dyrektywy Omnibus, zatem kupujący zyskują pewność, że zniżki rzeczywiście są zniżkami. To duży plus – tłumaczył Filip Zajdel z platformy Sparta Loyalty, cytowany przez "Rzeczpospolitą".

Ile pieniędzy wydamy na Black Friday?

Dane zebrane przez UCE Research pokazują, że w tym roku, w okresie wyprzedaży zamierzamy wydać więcej pieniędzy. Mimo że liczba osób, które chcą przeznaczyć na zakupy 200 i 500 złotych spada, to tych, którzy zamierzają wydać od 500 do 1000 złotych przybyło. Jest ich o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast 12,3 proc. planuje przekroczyć 1 tys. zł.

Robert Biegaj, ekspert rynku z Grupy Offerista jest zdania, że przez inflację i wzrost cen musimy wydać więcej, dlatego respondenci deklarowali, że na wyprzedaże przeznaczyli większe środki. - Chcą wydać więcej, bo będą chcieli zrobić zakupy na przyszłość lub zapas, także na zbliżające się święta – powiedział.

Więcej na ten temat można przeczytać na stronie tvn24.pl.

Zobacz także:

Autor: mp/dap/Katarzyna Oleksik

Źródło: TVN 24/PAP

Źródło zdjęcia głównego: Inverse Couple Images/Getty Images

podziel się:

Pozostałe wiadomości

Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana
Materiał promocyjny

Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana