Warszawa z "Czterdziestolatka" i ta współczesna. Jak bardzo zmieniła się stolica?

Jak zmieniła się Warszawa?
50 lat “Czterdziestolatka”, czyli jak zmieniła się Warszawa
Źródło: Dzień Dobry TVN
Od premiery kultowego serialu "Czterdziestolatek" mija właśnie 50 lat. Mimo że produkcja skupia się przede wszystkim na inżynierze Karwowskim, to bohaterką serialu jest również Warszawa. Jak się zmieniła przez te pół wieku?

Warszawa w "Czterdziestolatku", a Warszawa obecnie

W serialu możemy zobaczyć budowę Trasy Łazienkowskiej. - Długa i prosta Trasa Łazienkowska. Znamy to z innego filmu. Jest to kontynuacja planów kreślonych jeszcze w czasach prezydenta Starzyńskiego. W trochę innej formie, ale taka arteria miała być. W ogóle lata 70. to jest postawienie na rozwój motoryzacji, na ułatwianie komunikacji po mieście - powiedział Ryszard Mączewski, varsavianista.

Dariusz Włodarski, taksówkarz z 50-letnim stażem przyznał, że przed wybudowaniem Trasy Łazienkowskiej jazda samochodem po stolicy wyglądała zupełnie inaczej. - Jeździło się tylko Mostami Śląsko-Dąbrowskim i Poniatowskim. Jak to powstało razem cały ten węzeł, to rzeczywiście na tamte lata rozwiązało całkowicie problem jazdy w Warszawie - tłumaczył.

Dworzec Centralny w Warszawie. Jak powstawał?

Inną sztandarową budowę, którą pokazano w serialu, był Dworzec Centralny. - Dopiero faktycznie w latach 70. powstaje ten Centralny, najważniejszy dworzec warszawski. Niektórym przyjezdnym do tej pory sprawia problem, bo Dworzec Warszawa Główna jest w zupełnie, gdzie indziej. Bo wcześniej tutaj była dziura w ziemi z peronami, z prowizorycznymi barakami. To nie był dworzec na miarę rangi stolicy państwa - podsumował.

Jak zmieniła się Warszawa w kolejnych latach? Co o przemianach, które zaszły w Warszawie sądzą mieszkańcy stolicy? Dowiecie się tego z dalszej części materiału.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki znajdziesz na Player.pl.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości