Warszawa w "Czterdziestolatku", a Warszawa obecnie
W serialu możemy zobaczyć budowę Trasy Łazienkowskiej. - Długa i prosta Trasa Łazienkowska. Znamy to z innego filmu. Jest to kontynuacja planów kreślonych jeszcze w czasach prezydenta Starzyńskiego. W trochę innej formie, ale taka arteria miała być. W ogóle lata 70. to jest postawienie na rozwój motoryzacji, na ułatwianie komunikacji po mieście - powiedział Ryszard Mączewski, varsavianista.
Dariusz Włodarski, taksówkarz z 50-letnim stażem przyznał, że przed wybudowaniem Trasy Łazienkowskiej jazda samochodem po stolicy wyglądała zupełnie inaczej. - Jeździło się tylko Mostami Śląsko-Dąbrowskim i Poniatowskim. Jak to powstało razem cały ten węzeł, to rzeczywiście na tamte lata rozwiązało całkowicie problem jazdy w Warszawie - tłumaczył.
Dworzec Centralny w Warszawie. Jak powstawał?
Inną sztandarową budowę, którą pokazano w serialu, był Dworzec Centralny. - Dopiero faktycznie w latach 70. powstaje ten Centralny, najważniejszy dworzec warszawski. Niektórym przyjezdnym do tej pory sprawia problem, bo Dworzec Warszawa Główna jest w zupełnie, gdzie indziej. Bo wcześniej tutaj była dziura w ziemi z peronami, z prowizorycznymi barakami. To nie był dworzec na miarę rangi stolicy państwa - podsumował.
Jak zmieniła się Warszawa w kolejnych latach? Co o przemianach, które zaszły w Warszawie sądzą mieszkańcy stolicy? Dowiecie się tego z dalszej części materiału.
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki znajdziesz na Player.pl.
Zobacz także:
- Stadion Dziesięciolecia - miejsce ważnych wydarzeń sportowych oraz tragedii
- PKiN od 70 lat zdobi krajobraz Warszawy. "Najwyższy w Europie w czasach budowy"
- "Czterdziestolatek" skończył 50 lat. "Trochę fajtłapa, uczciwy i naiwny marzyciel"
Autor: Katarzyna Oleksik
Reporter: Arkadiusz Gdula
Źródło zdjęcia głównego: Dzień Dobry TVN