Popularny sklep z odzieżą, zabawkami i akcesoriami do domu przekazał informację o wycofaniu 2 produktów ze swojej oferty z powodu zagrożenia zdrowia lub życia konsumentów. Ostrzeżenie dotyczy również przedmiotu przeznaczonego dla małych dzieci. Na co zwrócić uwagę podczas zakupów?
O który artykuł chodzi?
Na złożenie wniosku o zwrot nadpłaty składni zdrowotnej jest coraz mniej czasu.
"Rzeczy jest łatwiej wyrzucić, bo nie widzimy tych 100 złotych".
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów spłynęły skargi konsumenckie odnośnie 12 biur podróży. Sprawę zbadał prezes UOKIK Tomasz Chróstny. W związku z nieuczciwym zachowaniem usługodawców część konsumentów będzie mogła otrzymać zwroty pieniędzy za niewykorzystane vouchery turystyczne. Których biur podróży dotyczy decyzja?
Jaki wniosek powinno się złożyć?
Każdy z nas chce wypaść jak najlepiej na pierwszej randce. Co zrobić, by uniknąć niezręczności związanych z rachunkiem? Może dobrym sposobem jest propozycja, by każdy płacił za siebie? O to zapytaliśmy eksperta.
Kto może liczyć na zwrot?
W sklepach Biedronka jest możliwość oddania butelek, które są opakowaniami zwrotnymi i naliczana jest za nie kaucja. W celu zwrotu nie trzeba posiadać paragonu. Jakie są zasady skupu? Jakie butelki można zwrócić w sklepach?
W związku z silnymi wiatrami na terenie całego kraju są utrudnienia w ruchu pociągów. W związku z tym spółka PKP Intercity zdecydowała się na zwrot pieniędzy za bilety dla podróżnych. W samą sobotę odwołanych było kilkadziesiąt przejazdów.
Sklepy Kaufland apelują do konsumentów o zwrot huśtawek dla dzieci. Firma wycofała już wadliwy produkt ze sprzedaży. Jak się okazało, wykryto wadę, która może powodować niebezpieczeństwo dla najmłodszych.
W związku z pandemią koronawirusa polski rząd wprowadził liczne obostrzenia. Do jednych z nich należy m.in. zamknięcie obiektów noclegowych oraz punktów gastronomicznych. Wytyczne te mają funkcjonować do 17 stycznia. Co w sytuacji, gdy dużo wcześniej zaplanowaliśmy podróż służbową, opłaciliśmy hotel, a ten nie chce zwrócić nam teraz zaliczki? Czy jest to zgodne z prawem? Na pytanie odpowiedziała nam adwokat Eliza Kuna.
Każdy, kto kiedykolwiek zamawiał prezent w Internecie zna ten dreszczyk emocji: "czy paczka dojdzie na czas?" Zazwyczaj ta historia ma szczęśliwe zakończenie, ale jeśli zamawiamy coś tuż przed świętami, kiedy sklepy internetowe i firmy kurierskie przeżywają największe oblężenie, może być różnie. Jak szybko paczka powinna do nas dotrzeć w przypadku firm kurierskich? A jeśli zamawiamy dostawę przez Pocztę Polską? Jak egzekwować swoje prawa, jeśli prezent nie dotrze na czas? I czy możemy go zwrócić? O tym w Dzień Dobry TVN Karol Krzywicki - zastępca prezesa UKE.