strój do pracy

    strój do pracy

    Nasz codzienny wygląd decyduje o tym, jak jesteśmy postrzegani przez innych. Złota zasada: "jak Cię widzą, tak Cię piszą" obowiązuje w wielu biurach i korporacjach, gdzie panuje określona moda biurowa, czyli dress code. Nasz strój ma podkreślać wizerunek nasz oraz firmy. Oznacza powagę i profesjonalizm, a jednocześnie jest pewnym wyrazem szacunku dla spotykających się z nami w czasie pracy osób.

    Stewardessy w większości linii lotniczych wyglądają podobnie. Ich znakiem charakterystycznym są spódnice, buty na obcasie, dopasowane marynarki, koszule z rozpiętym guzikiem i chustki zawiązane pod szyją. Okazuje się jednak, że część z nich ma dość takich stylizacji. Z tego powodu jeden z podniebnych przewoźników zdecydował się na odmianę ich wizerunku. To początek wielkich zmian.

    Anna Męczyńska w cyklu "Ściąga z szafy" pomaga odnaleźć perełki schowane w szafach naszych bohaterów. W kolejnej odsłonie "ściągi" stylistka pomogła Joannie, młodej mamie, która po urlopie macierzyńskim idzie do nowej pracy. Czy Ani udało się skomponować nowe stylizacje ze starych ubrań? Czy Męczyńska przełamała schematy, jakimi do tej pory posługiwała się Joanna?

    Czym jest dress code? Jak go definiujemy, a może już redefiniujemy? Jakie zasady obowiązują w savoir-vivrze ubioru? Co to znaczy, że trzeba się odpowiednio ubrać np. do pracy? O czym powinniśmy pamiętać, by zrobić dobre wrażenie na pracodawcy i jednocześnie wyróżnić się z tłumu? W studiu Dzień Dobry TVN o dress codzie rozmawiali: Tomasz Ossoliński, projektant i Monika Jurczyk, stylistka.