Odwołane pociągi w związku ze złą pogodą
Decyzja spółki PKP Intercity dotyczy podróżujących, którzy zdecydowali się zrezygnować ze swojej podróży bez odstępnego. Zwrot za bilety w systemie e-IC możliwy jest poprzez zgłoszenie reklamacji. W sobotę, 19 lutego, odwołano 67 pociągów w godzinach 18-18 przez przewoźnika PKP Intercity. Jak poinformowało PKP Polskie Linie Kolejowe, w tym dniu odnotowano 400 wydarzeń na sieci spowodowanych przez warunki pogodowe.
Alerty i cyberbezpieczeństwo
Najtrudniejsza sytuacja miała miejsce na zachodzie i północy kraju, gdzie powalone drzewa uszkodziły sieć lub leżą na torach.
PKP zwróci pieniądze bez potrąceń
PKP Intercity wydało komunikat: "W związku z występującymi wiatrami na terenie całego kraju, który powodują utrudnienie w ruchu kolejowym, informujemy, że w dniach 19-20 lutego br. – mogą występować duże opóźnienia w kursowaniu lub odwołania pociągów. Pasażerowie, którzy chcą zrezygnować z podróży, a zakupili bilet w kasie, otrzymają zwrot kosztów za bilet bez potrącenia odstępnego". Pojawił się on na Twitterze na profilu PKP Intercity.
Osoby, które kupiły bilety w kasie powinny udać się do nich w celu odzyskania pieniędzy. Jak zapewnia PKP Intercity, koszty zostaną zwrócone w całości. Osoby, które dokonały zakupu przez platformę internetową, powinny zgłosić reklamację.
Więcej przeczytasz na tvn24.pl
Zobacz także:
- Czy można zwrócić bilet PKP kupiony w kasie i przez Internet?
- Gigantyczny przemyt z wielkim nazwiskiem w tle. "Służby nic z tym nie robią"
- Koleją na narty do Szklarskiej Poręby. "Mamy wielką nadzieję, że uda nam się uruchomić specjalny pociąg"
Autor: Teofila Siewko
Źródło: TVN 24
Źródło zdjęcia głównego: Kentaroo Tryman/Getty Images