Facebook zmienia nazwę. Kiedy to się stanie?

Osoba trzymająca telefon w ręku
Facebook zmienia nazwę
Źródło: Moyo Studio/Getty Images
Facebook planuje zmienić nazwę swojej firmy. Informacje na temat ewentualnego rebrandingu mają zostać podane pod koniec miesiąca. Na kiedy przewidziano zmianę? Jaka będzie nowa nazwa słynnego portalu społecznościowego?

O tym, że firma planuje zmienić nazwę informuje serwis The Verge. Rzecznik Facebooka milczy w tej sprawie. Jest to największa platforma społecznościowa na świecie. Dlaczego w takim razie chce zmienić nazwę?

Facebook zmienia nazwę. Kiedy to się stanie i dlaczego?

Wszystko wskazuje na to, że nowa nazwa będzie ogłoszona na corocznej konferencji Connect, 28 października, wtedy to Mark Zuckerberg ma ujawnić nową nazwę firmy. Jest szansa, że informacja o tym, na jaką nazwę będzie zmieniona, zostanie podana wcześniej, jednak aktualnie rzecznik firmy nie ustosunkował się do wiadomości dostępnych w sieci.

Dlaczego Facebook zdecydował się na zmianę nazwy? Podobnie, jak inni giganci, np. Google, nie chce być kojarzony jedynie ze swoim flagowym produktem, ale także z pozostałymi. Facebook obecnie posiada między innymi Instagrama, WhatsAppa czy Oculusa, a zmiana nazwy miałaby podkreślić, że skupia się on nie tylko na portalach społecznościowych, ale również na innych projektach.

Prawdopodobnie zmiana nazwy związana jest z chęcią budowania metaverse przez Facebooka, czyli cyfrowej rzeczywistości, w której możliwe będzie wchodzenie w interakcje w środowisku 3D. Dzięki temu użytkownicy przy użyciu różnych urządzeń mogliby nie tylko komunikować się w świecie wirtualnym, ale również niejako poruszać się w nim. Przestrzeń, którą chce stworzyć firma miałaby być eksplorowana przy użyciu technologii VR oraz AR.

Czy portal społecznościowy Facebook zmieni nazwę?

Prawdopodobnie portal społecznościowy nie zmieni nazwy. Facebook jako firma prowadzi również inne portale społecznościowe, np. Instagrama, i komunikatory, np. WhatsApp czy Messenger. Zatem prawdopodobnie firma chce zmienić nazwę, aby nie kojarzyła się z ich flagowym produktem. Rebranding mógłby również pozytywnie wpłynąć na negatywne opinie portalu społecznościowego, który ostatnimi czasy boryka się z różnymi problemami, między innymi z awariami.

Zobacz wideo: Wielka awaria mediów społecznościowych

Wielka awaria mediów społecznościowych
Wielka awaria Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa. Czego powinna nas nauczyć? Czy powinniśmy zmienić loginy i hasła?
Źródło: Dzień Dobry TVN

Zobacz także:

Autor: Teofila Siewko

Źródło: press/bezprawnik

Źródło zdjęcia głównego: Moyo Studio/Getty Images

podziel się:

Pozostałe wiadomości

Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana
Materiał promocyjny

Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana