Materiał promocyjny

Trądzik różowaty: nie ignoruj tego schorzenia. Jak je pokonać?

Dzień Dobry TVN/x-news
Kiedy już wydaje się, że wraz z okresem dojrzewania pożegnaliśmy na dobre wszystkie problemy skórne, które spędzały nam sen z powiek, pojawia się on - trądzik różowaty. I choć z tym, z którym zmagamy się mając naście lat, łączy go tylko nazwa, potrafi porządnie dokuczyć. Jak się z nim uporać? To proste - zwyczajnie #różsiędolekarza.

Co to jest trądzik różowaty?

To przewlekła, zapalna choroba skóry, która stopniowo postępuje. Nie zagraża życiu, jednak wyraźnie pogarsza jego jakość, głównie z powodu faktu, że widoczne zmiany pogarszają wygląd, a co za tym idzie, ogólne samopoczucie. Wiele osób, które zmagają się z trądzikiem różowatym próbuje ukryć w obawie o nieprzychylne spojrzenia znajomych, czy przechodniów. Kogo najczęściej dotyczy problem? Trądzik różowaty (rosacea) dotyka najczęściej dorosłych powyżej trzydziestego roku życia i zdecydowanie częściej pojawia się u kobiet niż u mężczyzn.

Kampania #różsiędolekarza

Aby oswoić temat i zwrócić uwagę na problem, z którym zmagają się osoby z trądzikiem różowatym powstała kamapania #różsiędolekarza. Jej twórcy zwracają uwagę, że troska o skórę nie ogranicza się jedynie do zewnętrznej pielęgnacji, czy łykania przypadkowych suplementów. Aby prawdziwie o nią zadbać niezbędne jest podejście holistyczne. W diagnostyce i leczeniu tego schorzenia istotne są wszystkie aspekty codziennego życia i wszystkie powinny się zgrać tak, aby osiągnąć możliwie najlepszy efekt. Celem kampanii jest, obok zwrócenia uwagi na problem trądziku różowatego i jego najczęstsze objawy, zachęcenie do konsultacji z dermatologiem. Im Niezwykle ważne jest wczesne rozpoznanie trądziku różowatego, aby wdrożyć leczenie i zahamować rozwój choroby.

Motywem przewodnim kampanii #różsiędolekarza stała się róża. Dlaczego? Ten wyjątkowy kwiat jest niejako symbolem kobiet zmagających się z trądzikiem różowatym: piękny, delikatny, wyjątkowy i... z kolcami.

Pragniemy pokazać, że trądzik różowaty nie jest powodem do wstydu. Chcemy zachęcić kobiety do zainteresowania się objawami i leczenia pojawiających się symptomów.

- czytamy na stronie kampanii https://rozsiedolekarza.pl/.

Kampania powstała we współpracy z Polskim Towarzystwem Dermatologicznym i są w nią zaangażowani lekarze dermatolodzy jako eksperci.

Ponieważ twórcy kampanii chcą ze swoim przekazem dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, zaangażowali w nią influencerów: osoby, które zmagają się z trądzikiem różowatym, prowadzą blogi motywacyjne i zajmują się tematyką makijażu.

Zobacz zapis czatu z prof. dr hab. n. med. Wiolettą Barańską-Rybak, specjalistką dermatologiem – wenerologiem z Kliniki Dermatologii, Wenerologii i Alergologii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego:

mat. prasowe 

Zobacz więcej:

Autor: Adrianna Kowalczyk

Materiał promocyjny
podziel się:

Pozostałe wiadomości