Rośnie zapotrzebowanie na influencerów. Czy to najbardziej opłacalny zawód przyszłości?

Zawód przyszłości - influencer
Zawód przyszłości - influencer
Źródło: Predrag Popovski/Getty
Influencer i specjalista w tej branży - zapotrzebowanie na te zawody ciągle wzrasta. Poszukiwane są nowe twarze oraz osoby, które nimi pokierują, dlatego powstają już kierunki nauczania influencer managerów. I choć na całym świecie mówi się o spadku gospodarczym, nie dotyczy on internetowych gwiazd, które na swoich kontach widzą coraz większe sumy. Za kilka lat wartość tego rynku wyniesie prawie 85 mld dolarów.

Zawód - influencer

Influencer to twórca internetowy, który tworzy treści, które cieszą się popularnością. Dzięki zasięgom taka osoba może pozwolić sobie na współprace reklamowe mogące sięgać naprawdę zawrotnych kwot. Im więcej obserwatorów, tym większa zapłata za reklamę.

Internet i technologia

Źródło: Dzień Dobry TVN
Czy technologia nas ogłupia?
Czy technologia nas ogłupia?
Technologie w służbie ekologii
Technologie w służbie ekologii
Targi technologiczne w Dubaju - na co stawia świat?
Targi technologiczne w Dubaju - na co stawia świat?
Ciemne strony nowych technologii
Ciemne strony nowych technologii
10% młodych uważa, że jest w internetowym związku
10% młodych uważa, że jest w internetowym związku
Stworzyli prototyp kierownicy monitorującej tętno i saturację kierowcy
Stworzyli prototyp kierownicy monitorującej tętno i saturację kierowcy
Czy media społecznościowe mogą być pożyteczne w życiu dziecka?
Czy media społecznościowe mogą być pożyteczne w życiu dziecka?

- Ta społeczność rośnie, bo coraz łatwiej jest zostać influencerem, jest niższy próg wejścia. Zwłaszcza w momencie, w którym w tak szybkim tempie rozwijają się platformy społecznościowe typu TikTok - mówi agencji Newseria Biznes Anna Ryczkowska, senior PR & communications manager w LTTM.

Okazuje się, że już nie bilbord w centrum miasta czy reklama w telewizji, a współpraca z influencerem jest sposobem, w który teraz chcą promować się marki.

- Marki odnoszą ogromne korzyści ze współpracy z influencerami, twórcami internetowymi. Wiemy to, ponieważ stale analizujemy dane, które spływają do nas zarówno od twórców, jak i od platform i samych brandów, które z nami współpracują. Budżety na influencer marketing rosną z każdym rokiem, co oznacza, że marki widzą w tym korzyść, chcą coraz chętniej wydawać na to pieniądze - tłumaczy Anna Ryczkowska. – Głównie te największe na rynku firmy i korporacje mają budżety i widzą wartość w tym, żeby inwestować w kampanie z twórcami internetowymi - dodaje.

Influencer marketing - kto to?

Skoro są potrzebni twórcy, potrzebne są i osoby, które nimi pokierują. Managerzy tego typu będą obracać się w nieco innej przestrzeni niż ci, którzy dbają o kariery gwiazd filmowych, telewizyjnych, teatralnych czy muzycznych. I patrząc na tempo wzrostu tej dziedziny biznesu, zostanie nie tylko nową gwiazdą, ale i osobą zza jej zaplecza może naprawdę się opłacać.

- Widzimy to na podstawie wyników, jakie generują nasi twórcy, i na podstawie liczby briefów, które wpadają do naszej agencji. Mamy też dostęp do danych i raportów największych domów mediowych na świecie, a jeden z takich raportów przewiduje, że do 2028 roku wartość tego rynku na całym świecie wyniesie prawie 85 mld dol. To jest ogromna kwota i na tej podstawie wiemy, że inwestycje w influencer marketing będą tylko rosnąć - podsumowuje Anna Ryczkowska.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. 

Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz też:

Autor: Maria Czarniecka

Źródło: Newseria Biznes Anna Ryczkowska

Źródło zdjęcia głównego: Predrag Popovski/Getty

podziel się:

Pozostałe wiadomości