Duża firma wysłała błędne faktury
PGE Obrót wystawiła błędne faktury, które trafiły do około 4 tysięcy odbiorców - informuje portal tvn24.pl. Na Kontakt 24 wpłynęło zgłoszenie - jedna z klientek firmy energetycznej zauważyła gwałtowny wzrost opłat. Do tej pory regularnie płaciła 186 zł, a nowy rachunek wyniósł 560 zł, jednak zużycie prądu pozostało na zbliżonym poziomie.
- Sprawdziłam zużycie i mam dokładnie takie samo, jak co roku. Taryfa naliczona teraz według prognozy to 1,06 zł, a powinno być z tarczą 0,40. Płaciłam regularnie 186 złotych, a teraz mam zapłacić 560? - dziwiła się pani Monika.
Spółka odpowiedziała na pytania portalu tvn24.pl i potwierdziła, że doszło do błędów w wyliczeniach. Spowodowane jest to usterką w systemie billingowym, w którym prowadzone są rozliczenia klientów.
Co zrobić kiedy rachunek za prąd jest za wysoki?
Jak zapewniła spółka PGE Obrót, zidentyfikowano wszystkich odbiorców, których dotyczył błąd. Rozpoczęto informowanie klientów "zaakceptowanymi przez nich kanałami komunikacji (SMS, e-mail lub poczta tradycyjna) o zaistniałej sytuacji". Osoby, które dostały błędne rachunki nie mają się czym martwić - firma wyśle nowe faktury, a zawyżonych nie trzeba opłacać.
Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.
Więcej przeczytasz na TVN24
Zobacz także:
- Zamrożenie cen prądu - dla kogo i na jakich zasadach?
- Ceny prądu. Jak płacić niższe rachunki?
- Jaką taryfę energetyczną wybrać, aby płacić mniej za prąd?
Autor: Teofila Siewko
Źródło: TVN24
Źródło zdjęcia głównego: Patryk_Kosmider/Getty Images