Popularne sosy wycofane ze sprzedaży. GIS ostrzega: "Mogą wywołać reakcję alergiczną"

Kobieta w sklepie
Popularne sosy wycofane ze sprzedaży. GIS ostrzega: "Mogą wywołać reakcję alergiczną"
Źródło: JackF/Getty Images
Trzy popularne sosy marki Winiary zostają wycofane z obrotu. - Spożycie produktu może wywołać wystąpienie reakcji alergicznej - informuje Główny Inspektorat Sanitarny. Producent zwrócił się z prośbą do konsumentów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sosy, czyli dodatkowe kalorie w diecie
Sosy – dodatkowe kalorie w diecie
Ile kalorii kryją sosy?
Źródło: Dzień Dobry TVN

W sosach marki Winiary wykryto gluten

Główny Inspektorat Sanitarny (GIS) został poinformowany przez firmę Nestlé Polska S.A. o dobrowolnym wycofaniu z obrotu (i od konsumentów) określonych partii trzech sosów marki Winiary. Powodem jest wykrycie obecności glutenu w surowcu, który został wykorzystany do produkcji.

- Spożycie produktu przez osoby z nietolerancją glutenu lub alergią na pszenicę może wywołać u nich wystąpienie reakcji alergicznej - przypomina inspektorat.

Sosy Winiary wycofywane z obrotu. Jest prośba do konsumentów

Produkty wycofane to:

WINIARY Sos Boloński 500 g

  • nr partii 240423B/1, data minimalnej trwałości 04.2026;
  • nr partii 240423C/1, data minimalnej trwałości 04.2026.

WINIARY Sos pomidorowy do spaghetti 500 g

  • nr partii 240422A/1, data minimalnej trwałości 04.2026;
  • nr partii 240422B/1, data minimalnej trwałości 04.2026.

WINIARY Sos amerykański BBQ z syropem z palonego cukru 348 g

  • nr partii 240420A/1, data minimalnej trwałości 04.2025;
  • nr partii 240421A/1, data minimalnej trwałości 04.2025.

- Produkty te nie są opatrzone na etykietach informacją o obecności glutenu. Konsumentom z nietolerancją glutenu lub alergią na pszenicę zalecamy, aby w ramach środków ostrożności nie spożywali ww. wyrobów - czytamy na stronie winiary.pl.

Producentem sosów jest Nestlé Polska S.A. ul. Domaniewska 32, 02-672 Warszawa. Firma prosi konsumentów, którzy kupili produkty z wyżej wymienionych partii, o kontakt z Serwisem Konsumenta w celu umówienia wymiany produktów lub uzyskania odpowiedzi na jakiekolwiek pytania. Można to zrobić drogą telefoniczną (800 16 16 66) lub e-mailową (cs@pl.nestle.com). 

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości