Sprawny Peron - nowa aplikacja od PKP. Jak działa?

Źródło: Dzień Dobry TVN
Technologia, która pomaga realizować pasje i marzenia
Technologia, która pomaga realizować pasje i marzenia
Czy technologia nas ogłupia?
Czy technologia nas ogłupia?
Technologie w służbie ekologii
Technologie w służbie ekologii
Targi technologiczne w Dubaju - na co stawia świat?
Targi technologiczne w Dubaju - na co stawia świat?
Ciemne strony nowych technologii
Ciemne strony nowych technologii
10% młodych uważa, że jest w internetowym związku
10% młodych uważa, że jest w internetowym związku
Stworzyli prototyp kierownicy monitorującej tętno i saturację kierowcy
Stworzyli prototyp kierownicy monitorującej tętno i saturację kierowcy
Czy media społecznościowe mogą być pożyteczne w życiu dziecka?
Czy media społecznościowe mogą być pożyteczne w życiu dziecka?
PKP - Polskie Linie Kolejowe - stworzyły i udostępniły bezpłatną aplikację do szybkiego zgłaszania wszelkich zauważonych usterek na stacjach i przystankach kolejowych. Ma to pomóc w szybszym naprawianiu niedogodności. Jak działa Sprawny Peron?

Aplikacja Sprawny Peron

Jak podaje PKP na swojej stronie internetowej, aplikacja powstała "z myślą o zapewnieniu oczekiwanego komfortu podróżnych. Narzędzie umożliwia przekazywanie do PLK SA informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.". Aplikację można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store na wszystkie urządzenia z systemem Android lub iOS.

Już wcześniej działały przeznaczone do zgłaszania usterek formularze kontaktowe. Wymagały jednak wchodzenia na stronę. Aplikacja Sprawny Peron ma za zadanie cały proces usprawnić, a co za tym idzie, powodować szybszą reakcję zarządcy infrastruktury na zgłoszone nieprawidłowości.

Zgłosić można wszystko, co uznamy za usterkę, np. zaśnieżony, śliski peron, nadmiar śmieci, uszkodzony stopień na schodach, awarię windy, nagłośnienia, wyświetlacza, etc.

Jak działa aplikacja Sprawny Peron?

Po włączeniu aplikacji trzeba wybrać z listy stację lub przystanek kolejowy, gdzie zauważyliśmy usterkę. Data i godzina uzupełnia się automatycznie. Lokalizację można łatwo wprowadzić za pomocą kodów QR, które umieszone są na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy.

W następnym kroku należy wybrać konkretne miejsce usterki oraz jej rodzaj. Jest również opcja szerszego opisu usterki, w którym można również dołączyć zdjęcie. Na koniec trzeba kliknąć „Zgłaszam usterkę”.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor: Diana Ryściuk

Źródło: PKP

Źródło zdjęcia głównego: Alexandr Spatari/Getty Images

podziel się:

Pozostałe wiadomości

Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana
Materiał promocyjny

Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana