Nowy trend w marketach. Jak klienci unikają stania w kolejce? "Zwykłe buractwo"

Kolejka w sklepie
Nowy trend w marketach. Jak klienci unikają stania w kolejce? "Zwykłe buractwo"
Źródło: TommL/GettyImages
Niektórzy Polacy znaleźli sposób na to, jak uniknąć oczekiwania w kolejce do kasy w markecie. Ich zachowanie nie jest jednak uczciwe i wywołuje u innych klientów oburzenie, zniecierpliwienie oraz frustrację. Na czym polega nowy sklepowy trend? Dowiesz się na stronie Dzień Dobry TVN.

Zakupy

DD_20211025_Zakupy_REP
Źródło: Dzień Dobry TVN
Uwaga na zakupy z odroczoną płatnością
Uwaga na zakupy z odroczoną płatnością
Tanie zakupy
Tanie zakupy
Zakupy
Zakupy
 „Koszyk Dudy” – ile dziś kosztują te same zakupy?
„Koszyk Dudy” – ile dziś kosztują te same zakupy?
Jak zaplanować tanie zakupy?
Jak zaplanować tanie zakupy?
Efekt Diderota – na czym polega?
Efekt Diderota – na czym polega?

Oczekiwanie w długich sklepowych kolejkach nie jest niczym przyjemnym. Nic więc dziwnego, że wiele osób chce skrócić sobie czas stania w "ogonku" do kasy. Jednakże czy nowy trend, który można zaobserwować w niektórych marketach, to odpowiedni sposób na poradzenie sobie ze zniecierpliwieniem i długotrwałym czekaniem?

Jak klienci sklepów radzą sobie z długimi kolejkami? Nowy trend w marketach

Co można zrobić, by uniknąć czekania w kolejce w supermarkecie czy innym sklepie? Można na przykład skorzystać z kas samoobsługowych, do których zazwyczaj "ogonek" jest o wiele krótszy niż do zwykłych kas. Innym sposobem jest zapełnianie przy kasie pustego koszyka. Na czym dokładnie polega modny ostatnio trend, który niedawno opisała "Gazeta Pomorska"?

Otóż osoby chcące uniknąć kolejek, aby nie marnować czasu i móc szybko opuścić market, zostawiają pusty koszyk przy kasie zaraz po rozpoczęciu zakupów i dopiero wtedy, spokojnie udają się po potrzebne im produkty. Potem co jakiś czas wracają i wkładają do niego poszczególne artykuły, wprawiając w osłupienie pozostałych klientów stojących w kolejce.

- Nowy klient odstawił koszyk na bok, bo przecież nie powinien stać w kolejce zamiast człowieka i zajął to miejsce. Po chwili wróciła pani, mając w ręku tyle zakupów, że ledwo udało się jej je utrzymać i się zaczęło - opisuje sprawę zasygnalizowaną przez jednego z czytelników "Gazeta Pomorska".

Reakcja pozostałych klientów

W publikacji dziennika możemy też przeczytać, jaki był dalszy ciąg wydarzeń związanych z nieuczciwym zachowaniem klientki. Gdy zauważyła ona, że osoby stojące w kolejce odstawiły na bok jej koszyk, próbowała wrócić na miejsce, które sobie przy jego pomocy "zajęła". Jednak pozostali klienci zareagowali oburzeniem i uznali, że jej zachowanie nie jest uczciwe wobec nich. Nie pozwolono na to, by pani przeskoczyła kolejkę i stanęła w miejscu, w którym wcześniej znajdował się jej koszyk. Wiele osób głośno komentowało jej zachowanie, twierdząc, że to zwykłe "buractwo".

Co myślicie o takim postępowaniu? Czy zauważyliście kiedyś podobną sytuację w sklepie?

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości