Słynny dom mody Jean Paul Gaultier właśnie przekazał wiadomość, iż ma nowego dyrektora kreatywnego. Po pięciu latach współpracy z rozmaitymi, młodymi artystami wybór padł na utalentowanego Holendra - Durana Lantinka. Co ta zmiana oznacza dla świata mody?
Dalsza część artykułu dostępna jest pod materiałem wideo.
Duran Lantink dyrektorem kreatywnym Jean Paul Gaultier
Francuska marka Jean Paul Gaultier znalazła nowego, stałego dyrektora kreatywnego, którym mianowała Durana Lantinka. To holenderski projektant, który będzie odpowiedzialny za kolekcję haute couture oraz przywróci do życia linię ready-to-wear, która od 2014 roku pozostawała nieaktywna. 38-latek będzie miał za zadanie wskrzesić markę i przekonać wielbicieli wielkiej mody, że metka Gaultiera nadaje się do noszenia na co dzień.
- Widzę w nim energię, bezczelność i dowcipnego ducha, który przemawia przez modę, co sam w sobie miałem na początku mojej kariery: oto nowy enfant terrible mody. Witaj, Duran - brzmiał instagramowy post Jean Paula Gaultiera, który powitał nowego projektanta pod swoimi skrzydłami.
Jean Paul Gaultier i Duran Lantink łączą siły
Wybór Durana Lantinka na dyrektora kreatywnego domu mody Jean Paul Gaultier nie powinien dziwić. Młody kreator jest jednym z najbardziej utytułowanych artystów w branży, a jego kontrowersyjne projekty bezpośrednio kojarzą się z dowcipem i odwagą charakterystyczną dla wspomnianej marki.
W swoich projektach często korzysta z idei upcyklingu, eksperymentuje z materiałami oraz formą. Jego najgłośniejsze projekty to te imitujące nagie ludzkie ciało, futrzaste akcesoria i przeskalowane sylwetki, o ogromnym "viralowym" potencjale. Kontrowersyjne ubrania z kolekcji na jesień-zimę 2025/2026 szturmem podbiły media społecznościowe, sprawiając, iż nazwisko Durana było wymieniane przez niemal wszystkie modowe media.
Jean-Paul Gaultier to z kolei marka słynąca z prowokacyjnych, jak na swój czas, projektów. Gorsety ze spiczastym biustem, męskie kraciaste spódnice i pasiaste "paryskie" koszulki to elementy charakterystyczne dla projektów marki. W połączeniu ze świeżym i kontrowersyjnym spojrzeniem młodego Holendra mają szansę znów zyskać popularność, nie tylko na czerwonym dywanie.
Zobacz także:
- Koniec z nudnymi odcieniami w twojej szafie. Technicolor podbija modę
- Jak wybrać jakościowe ubrania w lumpeksie? Wystarczy "tylko 20 złotych"
- Najlepsze triki makijażowe na optyczne powiększanie oka. Unikaj tego powszechnego błędu
Autor: Zofia Wierzcholska
Źródło: vogue.pl
Źródło zdjęcia głównego: WWD / Contributor/Getty Images