- Rozpoczynamy sezon urlopowy, a wielu Polaków rozgląda się w sieci za hotelami i apartamentami.
- Niestety, zdarza się, że oferty nie są zgodne z rzeczywistością.
- Musimy pamiętać, by sprawdzać opinie. Jak rozpoznać czy nie są one kupione?
Nie daj się naciąć w wakacje
Lato zbliża się wielkimi krokami, a wiele osób już teraz planuje swoje wymarzone wakacje. Najczęściej robimy to online, kierując się zdjęciami i opiniami zamieszczonymi w sieci. Niestety, w sieci na Polaków czeka wiele niebezpieczeństw, przez które możemy zostać oszukani.
W studiu Dzień Dobry TVN pilot wycieczek i rezydent Jędrzej Kamzelewski oraz architekt wnętrz, która doświadczyła nieudanego wynajmu wakacyjnego apartamentu na Malcie Paulina Zalewska, opowiedzieli widzom, jak nie dać się oszukać planując wymarzony urlop.
Co wydarzyło się podczas podróży Pauliny?
- To było w styczniu, byliśmy na Malcie rodzinnie. Zajechaliśmy tam późno, wszystko wydawało się fajne. Niestety realia były inne, zaczęło się od tego, że chcąc umyć ręce, mieszacz z baterii został mi w ręku, na baterii były ślady pasty do zębów poprzednich gości, prysznic był czarny, a fugi były zagrzybione. To było ewidentne zaniedbanie ze strony serwisu sprzątającego. W kolejnej łazience też był grzyb - opowiadała.
Na zdjęciach piękny apartament, na żywo grzyb i brud
Jak dodała gościni, apartament na zdjęciach prezentował się zupełnie inaczej. - Napisaliśmy wiadomość do właściciela przez portal. Na odpowiedź trzeba było bardzo długo czekać - zaznaczyła Paulina Zalewska.
Pilot wycieczek powiedział, że ten przypadek nie jest odosobniony. - Zarówno w przypadku hoteli, jak i wynajmowania apartamentów takie sytuacje się powtarzają. Szukając apartamentu, trzeba zacząć od przejrzenia opinii. Warto jednak sprawdzić, czy nie są one np. z jednego okresu i są tylko bardzo dobre, bo opinie też można kupić w sieci, wiec chodzi o weryfikację historii tych opinii - powiedział Jędrzej Kamzelewski.
- Te zdjęcia mogły być zrobione np. rok temu, kiedy te opinie mogły być jeszcze niezłe, jak wiadomo, wszystko się zużywa. Natomiast właściciel powinien o ten obiekt dbać - dodał.
Zdaniem rezydenta opinia w skali 8/10 jest raczej bezpieczną opcją, jednak trzeba pamiętać, że gwiazdki przyznawane są za różne kategorie. - Często jest tak, że obiekt nie jest najlepszy w środku, natomiast ma genialną lokalizację - powiedział gość.
Zobacz więcej porad w materiale wideo.
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.
Zobacz także:
- Na Bałtyku dostrzeżono nowe zjawisko. "Natura rządzi się swoimi prawami"
- Dlaczego Polacy wybierają wakacje nad Bałtykiem? "Tutaj były nasze pierwsze wczasy z mężem"
- Niesamowite odkrycie na polskiej plaży. "Ile tu skarbów"
Autor: Aleksandra Matczuk
Źródło zdjęcia głównego: Adam Burakowski/East News