Dostawca prądu ma zwrócić opłaty
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił, że część klientów spółki Enea będzie mogła ubiegać się o zwrot niesłusznie pobranych opłat.
Według decyzji UOKiK spółka zapewniała o stałych cenach prądu, po czym pomijała lub nierzetelnie prezentowała informację o comiesięcznej opłacie handlowej. Co więcej, Enea bezpodstawnie naliczała kary za wcześniejsze rozwiązanie umowy.
- Klienci spółki Enea nie byli należycie poinformowani, że po zawarciu umowy gwarantującej stałą cenę prądu, ich rachunki będą wyższe o kwotę opłaty handlowej. W praktyce to właśnie wysokość tej opłaty pozwoliłaby konsumentom rzetelnie ocenić atrakcyjność oferty. Przedsiębiorca ma obowiązek podawać konsumentom informacje w sposób jasny i jednoznaczny - powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Enea będzie kontaktować się z klientami
Konsumenci w tej sprawie składali liczne reklamacje, które za każdym razem były odrzucane. Teraz mogą złożyć wniosek o rekompensatę w terminie 3 miesięcy od momentu, gdy spółka indywidulanie powiadomi ich o decyzji prezesa UOKiK.
Z poszkodowanymi klientami spółka ma skontaktować się indywidualnie, a także automatycznie zwrócić im niesłusznie pobrane opłaty. Dodatkowo aktualni klienci firmy mają otrzymać 550 zł do wykorzystania w postaci kodu rabatowego do sklepu internetowego.
Zobacz więcej na tvn24.
Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.
Zobacz także:
- Masz długi? Możesz stracić kota lub psa
- Uchwała ponad 100 sędziów o naprawie wymiaru sprawiedliwości. "Będziemy to pole minowe rozbrajać"
- Nowe zasady dziedziczenia wchodzą w życie. "Bardzo cieszę się z tych zmian"
Autor: Anna Gondecka
Źródło: tvn24
Źródło zdjęcia głównego: Royalty-free/GettyImages