Miała być metamorfoza jak z Instagrama, a wyszła katastrofa. "Po wizycie u fryzjera odpadła mi cała grzywka"

fryzjer1
“Fryzjer zniszczył mi włosy”
Źródło: Dzień Dobry TVN
Znasz to uczucie, gdy z nadzieją oddajesz swoje włosy w ręce profesjonalisty, a po wizycie nie poznajesz się w lustrze? Coraz więcej osób skarży się na nieudane wizyty w salonach fryzjerskich. Spalone końcówki, źle dobrane kolory i zniszczona struktura pasm to tylko niektóre z problemów, z jakimi mierzą się klienci. Jak wyglądają procedury w przypadku niezadowolenia? Jak złożyć reklamację? O tym opowiedziały w Dzień Dobry TVN Karina Witkowska, stylistka fryzur oraz Martyna Samolczyk i Agnieszka Ślęzak, ofiary fryzjerskich wpadek.
Kluczowe fakty:
  • Nieudane metamorfozy fryzjerskie: Coraz więcej osób doświadcza rozczarowań po wizytach w salonach – od spalonej i zniszczonej struktury włosów po źle dobrane kolory. Przykładem są Agnieszka i Martyna, których próby uzyskania blondu zakończyły się katastrofą fryzjerską.
  • Reakcje salonów i klientów: Agnieszka zgłosiła reklamację i została zaproszona na zabieg naprawczy, natomiast Martyna po publicznym pokazaniu efektu spotkała się z groźbami ze strony salonu, co ostatecznie zakończyło się mediacjami i ugodą.
  • Prawa klienta i opinia eksperta: Stylistka Karina Witkowska podkreśla, że spalenie włosów to poważny błąd zawodowy, który może być podstawą do odszkodowania. Natomiast niezadowolenie z koloru to kwestia gustu, dlatego kluczowa jest dokładna konsultacja przed zabiegiem.

Fryzjerskie wpadki i niezadowolony klient

Agnieszka miała naturalnie brązowe włosy, zawsze jednak marzyła o słonecznym blondzie. Po długich namysłach zdecydowała się udać do fryzjera po wyśnioną metamorfozę. Ekspert podjął się wyzwania, dzieląc rozjaśnianie na etapy. Mimo zapewnień odcień pasm wciąż nie był satysfakcjonujący. Zamiast jasnych refleksów, włosy stały się rude. Co więcej, wielokrotnie farbowanie odbiło się także na kondycji włosów.

- Chciałam mieć włosy jak Agnieszka Kaczorowska. Niestety skończyłam z włosami, które były szare, w odcieniach zielone. Od zawsze źle trafiałam, nie wiem dlaczego, jeżeli chodzi o koloryzacje i ścinanie włosów – wspominała nasza gościni.

Martyna do fryzjera zgłosiła się w 2022 roku. Wizytę zaczęła od konsultacji, by dowiedzieć się, w jaki sposób może zejść z ciemnych włosów do blondu. Fryzjerka zapewniła ją wówczas, że najpierw należy osiągnąć brąz, a potem upragniony blond. Po rozpoczęciu metamorfozy wydawało się, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Jednak z każdą kolejną wizytą włosy były bardziej zniszczone. Po 8 godzinach w salonie usłyszała, że jej włosy się ciągną i coś poszło nie tak.

- Od mojego zdarzenia minęło 2,5 roku. Do fryzjera zgłosiłam się pół roku przed ślubem. Niestety na drugiej wizycie fryzjer je kompletnie zniszczył, do czego przyznał się na koniec wizyty. Trzy dni później, jak umyłam je w domu, odpadła mi cała grzywka – opowiadała.

Reklamacja w salonie fryzjerskim. Jakie prawa ma klient?

Agnieszka zgłosiła reklamację w salonie fryzjerskim. Po czym została zaproszona na "pranie włosów". W przypadku Martyny było nieco inaczej. Gdy zamieściła w sieci filmik ukazujący jej fryzurę, otrzymała niemiłe wiadomości od salonu.

- Nie chciałam robić temu salonowi pod górkę ze względu na to, że długo tam chodziłam. Przez to, że nagrywałam filmik i ludzie zaczęli mnie atakować, że dlaczego moje włosy są coraz gorsze. Nagranie z ciągnącymi włosami trafiło do salonu. Szef zaczął dzwonić do mnie z pogróżkami, że pójdzie z tym do sądu, że pozew leży już na stole. Ja poszłam do prawnika. Skończyło się na mediacjach i zawarliśmy korzystną dla mnie ugodę - dodała.

Co w taki przypadku może zrobić niezadowolony klient? Czy należy mu się zadośćuczynienie?

- Włosy u kobiety to pewność siebie, fundament, jeśli chodzi o aspekt kobiecości. Lubimy dobrze wyglądać. Gdy tracimy włosy, tracimy kawałek siebie. Z mojego punktu widzenia, chemia fryzjerska nie dopuszcza czegoś takiego, żeby włos się kruszył czy był spalony. To jest niedopuszczalny błąd. Nie jestem w stanie stwierdzić, co tam się stało, bo mnie tam nie było. Jeśli chodzi o spalenie włosów, można dochodzić odszkodowania. Jeśli chodzi o nietrafiony kolor, jest to już kwestia gustu. Od tego jest konsultacja i rozmowa przed farbowaniem - tłumaczyła Karina Witkowska, stylistka fryzur.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki znajdziesz też na Player.pl.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości